מכה להנהגת המחאה: המהלך של תומכי הרפורמה

קבוצת תומכי רפורמה הביאה לכך שחשבונות הוואטסאפ של מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית ייחסמו | מובילי המחאה לקחו ייצוג משפטי ושלחו מכתב התראה עם דרישה: פיצויי של מאות אלפי שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/23 13:15 ה באלול התשפג

מכה להנהגת המחאה: המהלך של תומכי הרפורמה
משה רדמן עם שקמה ברסלר, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

אם בעבר היעד של המוחים בעד ונגד הרפורמה הייתה ממשלה ונבחרי הציבור, בתקופה האחרונה המאבק סביב הרפורמה נהיה אישי יותר ויותר, ולא פעם הופך למלחמה בין שני המחנות - תומכי הרפורמה ומתנגדיה. בתוך כך, בחדשות 12 נחשף היום (ג') כי תומכי הרפורמה יצאו במהלך נגד מובילי המחאה, והובילו לכך שחשבונות הוואטסאפ של כמה ממנהיגי המחאה נגד הרפורמה המשפטית ייחסמו לשעות ארוכות ואף ימים.

וואטסאפ. לא יזיק קצת שקט,

וואטסאפ. לא יזיק קצת שקט, , צילום: shutterstock

ביקשו מחברי הקבוצות לדווח על מובילי המחאה

כפי שנחשף, חברי הקבוצה ניצלו את המדיניות של וואטסאפ, לפיה אחרי מספר דיווחים שליליים על משתמשים, חשבונות הוואטסאפ נחסמים. הם הפיצו את מספרי הטלפון של מובילי המחאה בקבוצות של תומכי הרפורמה וביקשו מהחברים בקבוצות לדווח לאפליקציה על אותם משתמשים, עד שאלו נחסמו. כתוצאה מהמהלך נחסמו בין השאר חשבונותיהם של שקמה ברסלר, משה רדמן וקרין נהון.

עוד על פי הדיווח, האישים שחשבונותיהם נחסמו פנו לעזרה משפטית, ועורך הדין חיים רביה בשיתוף עם מיזם "פייק ריפורטר" התריעו בפני העומדים מאחורי חסימת החשבונות כי יידרשו לשלם פיצויים בסך מאות אלפי שקלים לכל אחד ממובילי המחאה שנפגעו מהמלך, בשל עוגמת הנפש שנגרמה להם.