ראשי מועצות ביו"ש הפגינו נגד הממשלה: דורשים לצאת למלחמה

ראש מועצת גוש עציון התייצב לצד ראשי רשויות נוספים ביו"ש מול בית ראש הממשלה, במחאה על גל הטרור הקשה: "כמה שנאבקנו על הממשלה, הממשלה הזו לא יכולה להמשיך בדרך הרגילה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/08/23 11:40 ה באלול התשפג

ראשי מועצות ביו"ש הפגינו נגד הממשלה: דורשים לצאת למלחמה
ראשי רשויות ביו"ש, צילום: מועצת בנימין

על רקע התגברות הטרור ביו"ש ובעקבות הפיגוע הקשה בהר חברון, ראשי הרשויות ביו"ש קיימו היום (ג') מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים. ראשי הרשויות ציינו כי הפעולות של הצבא כיום אינן מספיקות ולא נותנות מענה בטחוני. הם דורשים מהממשלה וממערכת הבטחון לשנות את התפיסה הבטחונית לאלתר. ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן התראיין ל- "חדשות כיפה" ודרש מהממשלה לצאת למלחמה אמיתי בטרור ביו"ש.

אתה מאוכזב מהממשלה הזו?

"אני לא איש אכזבות אני איש תקוות, אבל כן, התחושה היא קשה - לחזור באחת בלילה מהלוויה של אמא וגננת מהאזור שלנו, לשמוע את אמא שלה שהייתה עובדת שלנו הרבה שנים בוכה - והכל מסיבה אחת: כי יש ערבי או שניים שהחליטו שאין מקום ליהודים בעולם", אמר, והוסיף: "כמה שנאבקנו על הממשלה, הממשלה הזו לא יכולה להמשיך בדרך הרגילה".

מספרית -בממשלה הקודמת נרצחו פחות ישראלים ביו"ש. אולי עדיף ממשלת מרכז?

"הממשלה הקודמת פתחה את שערי הגיהנום של אנרכיה - של בניה בתלי חוקית. היום זה בנייה בלתי חוקית, מחר זה בקבוקי תבערה ואחר כך פיגועים. אנרכיה נגמרת במלחמה וקרבנות" טען נאמן. "זה לא שאלה באיזו ממשלה כמה הרוגים היו. זו השאלה האם אנחנו מגדירים את מה שמתרחש היום ביו"ש כמלחמה, או שלא, אנחנו מבצעים מבצעים מיוחדים לתפישת מחבל או שניים. הבעיה היא לא מאה מחבלים אלא מליוני אנשים שמשלמים כסף שהטרור הזה יתקיים".

בת שבע נגרי הי"ד, נרצחה בפיגוע ירי |

בת שבע נגרי הי"ד, נרצחה בפיגוע ירי | , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

אתה חושב שנתניהו וגלנט יצאו למהלך כזה?

"הבעיה היא לא המסוגלות שלהם אלא ההחלטה שלהם", טען יו"ר מועצת יש"ע. "אנחנו נותנים להם עוד קרדיט, אפשרות וסבלנות. הדבר הזה חצה את הגבול, כל הרוג זה עולם ומלואו, אבל באיזשהו שלב אנחנו לא יכולים לשבת בשקט. השיקולים האחרים לא מעניינים - יש סדרי עדיפויות".