מחכים להכרעת הפרקליטות: הסתיימה החקירה נגד הח"כ פוגל

בעקבות התבטאויותיו לאחר פרעות חווארה, נחקר צביקה פוגל בחשד להסתה לטרור. 5 חודשים לאחר מכן להב 433 סיים את החקירה ומעביר את התיק לפרקליטות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/23 12:46 ה באלול התשפג | עודכן בתאריך 22/08/23 12:57

מחכים להכרעת הפרקליטות: הסתיימה החקירה נגד הח"כ פוגל
צביקה פוגל, הסתיימה חקירת 433, צילום: David Cohen/Flash90

חמישה חודשים לאחר שהחלה החקירה נגד חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית, צביקה פוגל, בחשד לעברה של הסתה לטרור, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 סיימה את חקירתה והיום (ג') התיק יועבר לבחינת הפרקליטות, כך נמסר היום מטעם המשטרה.

"זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה"

נזכיר פוגל זומן לחקירה אחר שהתבטא לכאורה בעד הפרעות בחווארה. כזכור, לאחר הפיגוע בחווארה בו נרצחו הגל ויגל יניב הי"ד - עשרות מתפרעים הגיעו לכפר חווארה ושרפו בתים ומכוניות, ובבוקר שלמחרת אמר חבר הכנסת כי "זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן". עקב אמירתו זו היועמ"שית בהרב מיארה הורתה על פתיחת חקירה נגד חבר הכנסת.

המשטרה נעזרת ביכולות היחידה

המשטרה נעזרת ביכולות היחידה, צילום: פלאש 90

"אחרי רצח כמו שהיה אתמול צריך כפרים בוערים כשצה"ל לא פועל. אתמול יצא מחבל מחווארה - חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה. אם נפסיק להתיישב לא נשיג ריבונות", עוד אמר פוגל.

פוגל הוסיף כי "אני רוצה להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל. איך עושים את זה? מפסיקים עם המילה 'מידתיות'. מפסיקים עם חוסר הרצון לענישה קולקטיבית כי זה לא מתאים לכל מיני בתי משפט. אני מוריד את הכפפות".