מועצת גוש עציון נגד העיר הערבית שמוקמת בשטחה: "סכנה אמיתית"

עיר חדשה נבנית בימים אלו על ידי הרשות הפלשתינית ב"שמורה ההסכמית" במזרח גוש עציון, המשמעות - מובלעת ישראלית המוקפת בעיר ערבית חדשה שמחריבה את מדבר יהודה | שלמה נאמן: "אובדן סופי של המשילות ברמה החמורה ביותר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/08/23 07:39 ד באלול התשפג

מועצת גוש עציון נגד העיר הערבית שמוקמת בשטחה: "סכנה אמיתית"
אחד המבנים שהוקמו | , צילום: דוברות גוש עציון

תחת הכותרת "הכל צפוי והרשות בונה" יוצאת בימים אלו מועצת גוש עציון למאבק חסר פשרות ובדרישה ממוסדות המדינה עצירה מיידית של בניית העיר הערבית שנבנית על ידי הרשות הפלשתינית בשמורת טבע ההסכמית במזרח גוש עציון.

"הפרת הסכמים והבנות בין לאומיים"

העיר שבונים הערבים בלב המדבר בתקופה האחרונה הורסת את מדבר יהודה, ועלולה להוות מקור לכיסי טרור שייצאו מהעיר הערבית החדשה. ייתכן וההתעלמות השיטתית מהתקדמותה של הקמת העיר הערבית, עליה מתריעים בגוש עציון כבר תקופה ארוכה מביאה למצב בלתי הפיך ומסוכן. במועצת גוש עציון קוראים לממשלה לעצור מיד את הבניה הפרועה הלא חוקית בשמורה ההסכמית ולמנוע נזק קשה שיגרם להתיישבות בגוש עציון בפרט ולמדינת ישראל כולה.

מבט מהאוויר |

מבט מהאוויר | צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש מועצה אזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אומר כי "העיר הזאת מהווה הרס ברברי, פגיעה בהתיישבות, אובדן סופי של המשילות ברמה החמורה ביותר ובנוסף כמובן יש כאן הפרת הסכמים והבנות בין לאומיים. יש בה סכנה אמיתית להתיישבות ולמדינה, אובדן משילות ברמה החמורה ביותר". נאמן קורא לכלל מקבלי ההחלטות להגיע לשמורה ההסכמית להבין את המצב ולעצור באופן מיידי את המשך הבניה המסוכנת.