אחות נכה צה"ל מאשימה: עו"ד ממובילי ההמחאה גבה שכר טרחה מוגזם

אליעד שרגא ייצג אישה בנוגע לעיזבון אחיה, נכה צה"ל - ולטענתה גבה ממנו סכום כספי עצום של מיליון וחצי שקלים | עורך הדין המוכר ממאבקו נגד הרפורמה המשפטית הגיש בקשה לצו איסור פרסום - אולם בקשתו נדחתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/23 17:03 ד באלול התשפג

אחות נכה צה"ל מאשימה: עו"ד ממובילי ההמחאה גבה שכר טרחה מוגזם
אליעד שרגא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עורך הדין אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון ואחד ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, שהגיש מספר עתירות לבג"ץ בנושא, ייצג אשה קשת יום שטוענת כי גבה ממנה שכר טרחה מוגזם. כך נחשף היום (ב') בכאן 11. על פי הפרסום, אותה אישה מאשימה כי במהלך טיפול בעיזבונו של אחיה המנוח, גבה ממנה שרגא שכר טרחה בסך מיליון וחצי שקלים.

זאת כאשר היא אישה ללא אמצעים ואחיה היה נכה צה"ל. לטענתה לא רק שגבה ממנה סכום מופרך, אלא גם התעקש לנהל את העיזבון כדי שיוכל לגבות את שכר הטרחה. שרגא הגיב: "תזמון הפרסום אינו מקרי, לנוכח הקרבה לדיון התקדימי וההיסטורי בבג"ץ בעניין עילת הסבירות".

"אנו נמצאים על הגבול הדק שבין הסכם חוקי להסכם הנוגד את תקנת הציבור"

על אף שיו"ר התנועה לאיכות השלטון ניסה להוציא צו איסור פרסום על פסק הבורר, השופטת נאוה ברוורמן דחתה את בקשתו, וכך נחשף כתב הבורר של עו"ד שוש לונדור שכתבה כי ישנו פער בין התובע "אחד הפרקליטים הבכירים בישראל" לבין הנתבעת. הבוררת טענה כי, "אנו נמצאים על הגבול הדק שבין הסכם חוקי להסכם הנוגד את תקנת הציבור. אלמלא הודאת הנתבעת הייתי שוקלת לבטל את ההסכם". עוד טענה, כי הוא "האדיר את שכרו לעיתים לא לצורך", כך צוטט בכאן 11.

עוד נטען, הבוררת קיבלה את גרסת הנתבעת כי עו"ד שרגא מסר לה אינפורמציה שגויה כדי לנהל את העיזבון ובכך לגבות ממנה סכום גבוה יותר: "האינפורמציה שמסר לה כאילו הבנק ימכור הנכס בסכום נמוך אינה נכונה, וכך התובע עשה עושר ולא במשפט על חשבונה". עוד כתבה: "אילו הבנק מכר, שכר טרחת התובע היה נמוך בהרבה. אני מקבלת גרסה זו של הנתבעת".

שרגא. עתירה ברגע האחרון

שרגא בבית המשפט, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

שרגא האשים את נתניהו והקואליציה בשחיתות: "בטוחים שהם מעל לחוק"

נזכיר כי התנועה לאיכות על שלטון חרטה על דגלה בתקופה האחרונה את המאבק נגד הרפורמה המשפטית, ועורך הדין שרגא תקף בעבר את ראש הממשלה נתניהו על שחיתות: "נתניהו וקואליציית המושחתים שלו מנסים כל תרגיל אפשרי בניסיונותיהם להימלט מאימת הדין", טען. "בגאוותם הם בטוחים שהם מעל לחוק, אבל מדינת ישראל וחוקיה חשובים וחזקים מהם ואנו נעמוד על המשמר כדי להציל את המדינה מציפורניהם המושחתות".