בג"ץ הוציא צו על תנאי בשמונה העתירות נגד צמצום עילת הסבירות

שופטי בית המשפט העליון החליטו להוציא צו על תנאי נגד החוק לצמצום עילת הסבירות "מטעמים של יעילות הטיפול בעתירות ומטעמים אלה בלבד" | עו"ד אליעד שרגא: "נגן על הדמוקרטיה הישראלית בגופנו ובנפשנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/23 20:20 כב באב התשפג

בג"ץ הוציא צו על תנאי בשמונה העתירות נגד צמצום עילת הסבירות
נתניהו וחיות | , צילום: Flash90

בג"ץ הוציא הערב (ד') צו על תנאי נגד צמצום עילת הסבירות שאושרה במליאת הכנסת בחודש שעבר. השופטים כתבו כי הצו הוצא "מטעמים של יעילות הטיפול בעתירות ומטעמים אלה בלבד, בלא שיהיה בכך משום הבעת עמדה לגופם של דברים". ניתן להגיד כי השופטים הורו לכנסת להסביר מדוע לא ייפסל החוק שמצמצם את עילת הסבירות.

התאריך שנקבע לדיון, 12 בספטמבר, יוצא כחודש לפני פרישת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, וייתכן כי הדבר מרמז לכך שפסק הדין עשוי להינתן תוך זמן קצר.

אסתר חיות |

אסתר חיות | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שמונה גופים עתרו לבית המשפט העליון ודרשו את פסילת התיקון לחוק היסוד: השפיטה. הוצאת הצו נעשתה כדי להעביר את נטל ההוכחה למדינה שתצטרך להגן על עמדתה לפני שבית המשפט יקבל החלטה בעתירות של הגופים השונים.

"חומה בצורה נגד חוקי ההפיכה המשטרית המסכנים את עתידה הדמוקרטי של מדינת ישראל"

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אחת מהעותרות, עו"ד ד"ר אליעד שרגא, ברך את השופטים, שלדבריו "מוכיחים אומץ לב ונעמדים כחומה בצורה נגד חוקי ההפיכה המשטרית המסכנים את עתידה הדמוקרטי של מדינת ישראל. צעד אחר צעד ניאבק ונבטל את כל חוקי ההפיכה המשטרית שממשלת נתניהו והקיצונים מבשלים לנו. מדינת ישראל לא תהיה דיקטטורה. נגן על הדמוקרטיה הישראלית בגופנו ובנפשנו".

אליעד שרגא

אליעד שרגא | צילום: Yonatan Sindel/Flash90