אזרחים רבים לא יוכלו להצביע בבחירות הקרובות - כך תדעו שאתם בסדר

ביום שלישי, ט"ז בחשוון ה'תשפ"ד, 31 באוקטובר 2023, צפויות להתקיים הבחירות לרשויות המקומיות | ביום חמישי הקרוב יסגרו ספרי הבוחרים של כל רשות, ואם עברתם דירה זה הזמן לעדכן את הכתובת

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/23 14:41 ד באלול התשפג

אזרחים רבים לא יוכלו להצביע בבחירות הקרובות - כך תדעו שאתם בסדר
ספירת הקולות, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הבחירות לרשויות המקומיות בישראל צפויות להיערך בעוד פחות משלושה חודשים - אך במשרד הפנים וברשות האכלוסין וההגירה כבר מתכוננים במרץ. על פי ההערכות, ישנם אלפי אזרחים שלא יוכלו להצביע בבחירות המתקרבות - בעקבות העובדה שלא עדכנו את כתובת המגורים שלהם אחרי מעבר דירה.

בכדי להיות סמוכים ובטוחים שתוכלו להצביע בבחירות הקרובות, הביטו בתעודת הזהות שלכם ו-וודאו כי הכתובת שמופיעה היא אכן הכתובת העדכנית בה אתם מתגוררים. במידה ולא עדכנתם את הכתובת - יש לכם הזדמנות לתקן עד יום חמישי הקרוב. ניתן לעדכן את הכתובת גם באתר האינטרנט של רשות האוכלוסין. כל מי שלא יעדכן עד יום חמישי, יוכל להצביע רק ברשות תחתיה הוא רשום.

הבחירות: יום שלישי, ט"ז בחשוון, 31 באוקטובר

כזכור, הבחירות יערכו ביום שלישי, ט"ז בחשוון ה'תשפ"ד, 31 באוקטובר 2023, וביום זה יתקיים יום שבתון בתחומי הרשויות בהן נערכות הבחירות. יעמדו לבחירה מועצות העירייה, מועצות מקומיות, מועצות אזוריות וכן ראשיהן של כל רשויות מקומיות אלו.

בהתאם לחוקי הבחירות לרשויות המקומיות, נדרשים הבוחרים לבחירה כפולה בעיריות ומועצות מקומיות, ובחירה משולשת במועצות אזוריות – בפתק הצבעה צהוב לראש הרשות, ובפתק לבן לרשימה למועצת הרשות ובמועצות אזוריות פתק כחול לוועד המקומי. פתק כחול משמש גם לבחירת ועד רובע עירוני במקומות בהם הוא קיים. על פי החוק, ראש רשות ומועצת רשות שנבחרו בבחירות יתחילו לכהן 21 ימים לאחר יום בחירתם.