הכספים לרשויות הערביות שעתיים של שביתה: ההחלטה של חיים ביבס והשלטון המקומי

ברשויות המקומיות תתקיים הבוקר שביתה בת שעתיים | יו"ר השלטון המקומי אמר אתמול: "מי שמפעיל עלינו לא פחות לחץ כדי שנעשה הכל על מנת שהמשאבים יעברו - זה גם בכירי האוצר" | מרב מיכאלי: "מברכת על החלטה החשובה והצודקת הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/23 07:30 ד באלול התשפג

שעתיים של שביתה: ההחלטה של חיים ביבס והשלטון המקומי
שביתה בתל אביב, מאי 2023 | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הבוקר (ב') יוצאת לדרכה השביתה של השלטון המקומי. אתמול הודיע הארגון כי ישבות בין שני בשעות 8:00 עד 10:00, זאת, בשל החלטתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להקפיא את 200 מיליון השקלים שהיו אמורים להגיע לרשויות הערביות. במסגרת השביתה לא יפעלו כלל השירותים העירוניים, ובין היתר לא יהיו קבלת קהל, ועדות בניה ואישורים, ניקיון, פינוי זבל ושומרים.

"מפעילים אותנו, מה זה מפעילים? הם גם מבינים את הנזק"

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, אמר בכנס החינוך של מרכז השלטון המקומי שנערך הבוקר בבאקה אל גרביה: "השלטון המקומי עומד באופן מלא עם הרשויות המקומיות הערביות וישבות מחר לאות הזדהות". לדבריו, "אם נגיע ל-1 בספטמבר באותו המצב - נשקול את צעדנו. אנחנו מתייצבים עבור תקציבים לפריפריה ולמגזר. כשמשהו לא מריח טוב אנחנו חייבים להיות שם".

בריאיון לגל"צ הסביר כי "מי שמפעיל עלינו לא פחות לחץ כדי שאנחנו נעשה הכל על מנת שהמשאבים יעברו - זה גם בכירי האוצר", אמר בגל"צ. "בכירי האוצר מבינים את הנזק שיש פה. מפעילים אותנו, מה זה מפעילים? הם גם מבינים את הנזק".

שביתה בשעות 08:00-10:00 |

שביתה בשעות 08:00-10:00, ארכיון | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

חברת הכנסת מרב מיכאלי ברכה על ההחלטה של ביבס: "ככה צריכה להיראות סולידריות ושותפות אזרחית", כתבה בחשבון הטוויטר שלה, "הרשויות המקומיות עומדות לצד הרשויות הערביות וישבתו מחר שביתת הזדהות נגד האפליה הבוטה וההרסנית של סמוטריץ'. מברכת את חיים ביבס על ההחלטה החשובה והצודקת הזאת. מה שמתחיל באפליה גזענית ימשיך לאפליה מגזרית ופוליטית לכל רשות אחרת. טוב שראשי הרשויות מבינים את הסכנה שטמונה בממשלת ההפיכה המשטרית הזאת ומרימים לה תמרור עצור".

חה"כ מרב מיכאלי |

חה"כ מרב מיכאלי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

200 מיליון השקלים אותם הקפיא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הם חלק מ-2.5 מיליארד השקלים שנועדו לתוכנית חומש במזרח ירושלים. בשבוע שעבר התייחס סמוטריץ' להחלטתו להקפיא את הכסף שאמור היה להגיע לרשויות הערביות, ואמר כי מקורו בכספים פוליטיים קואליציוניים של מנסור עבאס. עוד הוא הסביר כי החלטתו נועדה לוודא שהכסף הזה לא יגיע לגורמי הפשיעה והטרור.