בגלל החלטת סמוטריץ': שביתת הזדהות עם הרשויות הערביות

יו"ר השלטון המקומי, אמר בכנס החינוך של מרכז השלטון המקומי שנערך בבאקה אל גרביה כי "השלטון המקומי עומד באופן מלא עם הרשויות המקומיות הערביות וישבות מחר לאות הזדהות" | במסגרת השביתה כלל השירותים העירוניים לא יפעלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/23 15:04 ג באלול התשפג

בגלל החלטת סמוטריץ': שביתת הזדהות עם הרשויות הערביות
חיים ביבס | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

השלטון המקומי הודיע הבוקר (א') כי ישבות מחר בין השעות 8:00 עד 10:00, זאת, בשל החלטתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להקפיא את 200 מיליון השקלים שהיו אמורים להגיע לרשויות הערביות. במסגרת השביתה כלל השירותים העירוניים לא יפעלו, ובין היתר קבלת קהל, ועדות בניה ואישורים, ניקיון, פינוי זבל ושומרים.

"השלטון המקומי עומד באופן מלא עם הרשויות המקומיות הערביות"

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, אמר בכנס החינוך של מרכז השלטון המקומי שנערך הבוקר בבאקה אל גרביה: "השלטון המקומי עומד באופן מלא עם הרשויות המקומיות הערביות וישבות מחר לאות הזדהות". לדבריו, "אם נגיע ל-1 בספטמבר באותו המצב - נשקול את צעדנו. אנחנו מתייצבים עבור תקציבים לפריפריה ולמגזר. כשמשהו לא מריח טוב אנחנו חייבים להיות שם".

ביבס קרא לכל הצדדים המעורבים במו"מ "להתכנס למרתון ישיבות, עם התכוונות אמיתית להגיע לפתרון. לא רק דיונים למראית עין כדי לרצות את בית הדין, אלא רצון אמיתי לסיים את המשבר המתמשך – מי שסובל בסוף מכל המלחמות האלו הם הילדים שלנו".

"נאבקים בחיילי צה"ל ומזדהים עם האויב בשעת מלחמה"

200 מיליון השקלים אותם הקפיא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הם חלק מ-2.5 מיליארד השקלים שנועדו לתוכנית חומש במזרח ירושלים. בשבוע שעבר התייחס סמוטריץ' להחלטתו להקפיא את הכסף שאמור היה להגיע לרשויות הערביות, ואמר כי מקורו בכספים פוליטיים קואליציוניים של מנסור עבאס. עוד הוא הסביר כי החלטתו נועדה לוודא שהכסף הזה לא יגיע לגורמי הפשיעה והטרור.

"יותר מידי שנים מדינת ישראל טומנת את ראשה בחול מול תופעות מסוכנות שהולכות ומתפתחות לנו מתחת לאף", אמר סמוטריץ'. "כך ביחס להתפתחות הפשיעה המאורגנת והפרוטקשן בחברה הערבית בשנים האחרונות, שהמדינה היא אחד המחוללים הכי גדולים שלה בלי כוונה, וכך ביחס להקצנה הלאומנית שהולכת ומתרחבת למרבה הצער בחלקים הולכים וגדלים בחברה הערבית בישראל, לרבות בתוככי האוניברסיטאות באמצעות תאים אסלמיים קיצוניים שמסיתים לאלימות וטרור, נאבקים בחיילי צה"ל ומזדהים עם האויב בשעת מלחמה".