שולי רנד מגיע לכנסת: מופע הסליחות המיוחד של אמיר אוחנה

בפעם הראשונה: הכנסת תקיים קונצרט סליחות עוצמתי ומרגש לרגלי מבנה המשכן בעשרת ימי התשובה וכחלק מאירועי ה-75 למדינה. יוזם האירוע יו"ר הכנסת אמיר אוחנה: "זוהי תחילתה של מסורת חדשה, כחלק מפתיחת משכן הכנסת לכלל הציבור הישראלי. ימי התשובה והסליחות הם עת רצון והזדמנות להתאחד בתפילה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/08/23 12:51 ג באלול התשפג

שולי רנד מגיע לכנסת: מופע הסליחות המיוחד של אמיר אוחנה
צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

הרבה גרסאות, מיקומים וביצועים היו ל"אדון הסליחות", "שיר למעלות" ו"עומד בשער" במרוצת השנים, אבל כזה עוד לא היה: ביום רביעי, 19 בספטמבר, במהלך עשרת ימי התשובה, תקיים הכנסת בפעם הראשונה קונצרט סליחות חגיגי בהשתתפות הקהל הרחב לרגל חגי תשרי וחגיגות ה-75 למדינה.

אל האירוע הייחודי במשכן יגיעו אנסמבל נגני התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, כשהם מלווים במיטב האומנים וזמרי הפיוט ובהם ליאור אלמליח, שיר יפרח, אלי לוזון, עמיר בניון, גוסטו ושולי רנד, שיפתחו מסורת חדשה במשכן, במסגרתה תקיים מדי שנה הכנסת קונצרט אחדות שכולו שילוב עוצמתי של אורות וצלילים בסמוך ליום הכיפורים.

אמירת סליחות

אמירת סליחות, צילום: shutterstock

נגני התזמורת, זוכת פרס ישראל, שהפכו את המוסיקה האנדלוסית ואת שירת הפיוטים לחלק מצבעי התרבות הישראלית בת זמננו, ישלבו ישן וחדש, מזרח ומערב כחלק מהעמקת החיבור של הכנסת אל כלל הציבור. בין הפיוטים והשירים שיהדהדו ברחבת הטקסים הרשמית של המשכן, תחת הכותרת "אירועי תשרי", יחד עם תאורה ייחודית על מבנה הכנסת, ניתן יהיה למצוא את הדואט של לוזון ואלמליח "בן אדם מה לך נרדם", "אייכה" בביצוע הקלאסי של רנד, לצד "עת שערי רצון" בביצוע מרגש של הפייטנית המוכשרת יפרח כשאת השירים כולם ילווה אנסמבל נגני האנדלוסית אשדוד על במה ומסכי ענק.

"צמצום הפער שבין הציבור לבין נבחריו"

בכנסת ציינו כי הכניסה אל האירוע תהיה ללא עלות ופתוחה לציבור הרחב ,בהרשמה מראש באמצעות אתר הכנסת בין התאריכים ה-4.9.-7.9. יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה שיזם את האירוע מסר: "אירוע תשרי יהיה תחילתה של מסורת, במסגרת המדיניות שאני מקיים של פתיחת משכן הכנסת לכלל חלקי הציבור הישראלי, הנגשת המוסד וצמצום הפער שבין הציבור לבין נבחריו.

ימי התשובה והסליחות הם עת רצון והזדמנות לגשר על פערים, לפגוש איש את רעהו ולזכור כי בני עם אחד אנחנו. במופע הסליחות הזה שהוא תמצית פסקול הנפש היהודית באשר היא - מזרח ומערב, דתי וחילוני; נתכנס כולנו, לשיר 'אדון הסליחות' בתפילה אל השמיים לשנה בה נצלח משברים וקשיים, ובתקווה כי נמצא בליבנו את המאחד שבעם ישראל למען ידעו כל אויבינו כי אותן התפילות שליוו אותנו בארץ ובגולה לאורך הדורות ושמרו עלינו כעם בעבר - יוסיפו לעשות כן גם היום ובעתיד".