רועי שרון נגד רבנים במגזר הסרוג: "בלבול מוסרי"

הכתב הצבאי פרסם פוסט ארוך שבו הסביר מדוע הוא נגד קריאת רבנים ואישי ציבור מהציונות הדתית להעביר את עמירם בן אוליאל לאגף התורני: "הבלבול המוסרי של רבנים שמתגייסים בהמוניהם למען מי ששרף תינוק ושני הורים, ומערערים על הרשעתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/23 10:37 ג באלול התשפג

רועי שרון נגד רבנים במגזר הסרוג: "בלבול מוסרי"
"צדק לעמירם בן אוליאל" | , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בעיתוני סוף השבוע המגזריים פורסמה מודעה עם דרישה להעברת עמירם בן אוליאל לאגף התורני, שכן מאז נאסר לפני כשבע שנים וחצי, שוהה בן אוליאל לבדו בתאו בבידוד מלא "ובתנאי הכליאה הקשים ביותר במדינת ישראל", לשון המודעה, עליה חתמו רבנים ואישי ציבור דתיים מהקצה הליברלי ועד לימין הקיצוני. עוד נכתב במודעה כי "בניגוד למחבלים הרשעתו של עמירם אינה מבוססת על ראיות אלא רק על הודאה שהוצאה בעינויים ועמירם כפר בה". העיתונאי רועי שרון, יצא הבוקר נגד הרבנים שחתמו על המודעה והסביר כי מנגד, "הוצאתו מהפרדה (כמו מחבלים פלשתינים) היא דווקא בקשה לגיטימית".

דרישת הרבנים ואישי הציבור

דרישת הרבנים ואישי הציבור.

"ההקשר האקטואלי: תמיכה הולכת וגוברת בפגיעה בפלשתינים"

תחילה פתח שרון עם הסבר למי שלא מבין מה הבעיה עם עצומת הרבנים לשיפור תנאי מאסרו של עמירם בן אוליאל: "ההקשר האקטואלי הוא תמיכה הולכת וגוברת בפגיעה בפלשתינים, בזמן שאנשי ציבור ורבנים פוחדים להשמיע אמירות ברורות נגד פשיעה לאומנית". בנוסף הוא כתב כי "הבלבול המוסרי של רבנים שמתגייסים בהמוניהם למען מי ששרף תינוק ושני הורים, ומערערים על הרשעתו רק כי הוא יהודי והקורבנות ערבים".

רבנים שמצטרפים לעצומה יחד עם מחברי הספר "תורת המלך", מחבר "ברוך הגבר" "וגזענים נוספים", כך כתב העיתונאי, "מכתימים את תנועת הציונות הדתית שידעה פעם להיאבק למען ארץ ישראל בלי לתת לגיטימציה להפרת חוק, לגזענות, ולזרמים פוסט ממלכתיים".

עמירם בן אוליאל, מרץ 2022 |

עמירם בן אוליאל, מרץ 2022 | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הוצאתו מהפרדה היא דווקא בקשה לגיטימית"

הסבר נוסף שהציג טמון ברוח הגבית לכאורה לקמפיין הקורא לשחרר את בן אוליאל כי הודאתו התקבלה תחת עינויים. "חוץ מהעובדה שההודאות שהתקבלו בעינויים נפסלו על ידי בית משפט, זו דרישה גזענית שמתחזה לדאגה לזכויות אדם, אבל רק כשמדובר ביהודים. לפחות חלקם של החותמים נפל בפח של מנהלי הקמפיין שחותרים לשחרור מוחלט של הרוצח".

לסיום הזכיר שרון כי דעתו על טרור יהודי ועל בן אוליאל ידועה, "אבל בניגוד לדרישה המעוותת לשחרורו לחופשי אחרי שהורשע בשתי ערכאות, הוצאתו מהפרדה (כמו מחבלים פלשתינים) היא דווקא בקשה לגיטימית, בטח אחרי שהסתיימו ההליכים בעניינו. אבל את הקריאה הזו ראוי להצמיד לגינוי הרוצח, ולהכרה בהרשעתו".

הדרישה המלאה ושמות החותמים

הדרישה המלאה ושמות החותמים.