מתן כהנא למפגיני קפלן: "בזכותכם נמנעה פגיעה קשה בדמוקרטיה"

חבר הכנסת הסרוג ממפלגת "המחנה הממלכתי" פנה לשקמה ברסלר, אחרי הויכוח המתוקשר, בבקשה לנאום בקפלן: "זה יקח 3 דקות. אם את חושבת שיש לקול הזה מקום על הבימה בקפלן, אשמח להגיע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/23 22:58 ב באלול התשפג

מתן כהנא למפגיני קפלן: "בזכותכם נמנעה פגיעה קשה בדמוקרטיה"
מתן כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כשבוע כתבה שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד הרפורמה המשפטית, כי "בימים האלה אין גדר. מי שלא נוקט עמדה ברורה ופועל באופן אקטיבי כנגד הרס המדינה על ידי ממשלת חורבן הבית והעומד בראשה, הופך בעל כורחו שותף להרס המדינה". מי שתקף אותה על הקיצוניות היה חבר הכנסת הסרוג מתן כהנא. "מי שפועל באופן אקטיבי להכניע חצי עם, הופך במודעות מלאה להורס המדינה", כתב - והערב (שבת) התנצל וביקש לנאום בקפלן.

"בימים האחרונים נגררתי להתכתשות מיותרת מולך ברשתות החברתיות", כתב כהנא לברסלר. "השיח הזה בינינו רק מזיק למטרה המשותפת אליה אני משוכנע ששנינו חותרים. יש לי הצעה. הכנתי נאום להפגנה בקפלן. אם נראה לך מתאים, אשמח לעמוד לצידך על הבימה ולהגיד את הדברים הבאים".

הנאום שכהנא הכין לקפלן: אחים אנחנו, אחים לא מנצחים ומכריעים זה את זה

"שבוע טוב לכולכם, בראש ובראשונה אני חייב לפתוח בתודה. תודה לכם על שבזכותכם נמנעה פגיעה קשה בדמוקרטיה. אתם אלה שהורדתם מהפרק את המתווה המקורי שהציע שר המשפטים. מה שאנחנו נבחרי הציבור לא מצליחים לעשות בכנסת, אתם, בהתייצבות נחושה שבוע אחר שבוע בכיכרות, בצמתים ובגשרים הצלחתם לעשות. תודה לכם.

כל מי שנמצא כאן הערב רוצה שמדינת ישראל תשגשג ותפרח כמדינה יהודית ודמוקרטית הנאמנה לערכי מגילת העצמאות. כל מי שנמצא כאן הערב יודע שאין דבר כזה שלא מצייתים לפסק דין של בית המשפט. אזרחי מדינת ישראל נמצאים משני צידי המתרס במספר סוגיות יסוד. אם חס ושלום אחד מהצדדים האלה ינצח בנוק-אאוט את הצד השני זה יהיה אסון כבד למדינת ישראל.

אחים אנחנו. אחים לא מנצחים ומכריעים זה את זה. אחים מגיעים להסכמות. לפני פחות מחודש בת דודתה של אשתי עלתה לארץ עם בעלה וארבעת ילדיהם. היא אומרת שכיהודים הם כבר לא הרגישו בבית. הם אומרים שרק כאן בארץ, אפילו שהם בקושי יודעים מילה בעברית, הם מרגישים בבית. כי אין לנו ארץ אחרת.

אחיי משרתי המילואים הפעילים מכל זרועות הצבא. אני מבין את דאגתכם. רואה כמוכם את הכיוונים המסוכנים אליהם אנו צועדים. אתם קומץ קטנטן שבטחון מדינת ישראל עומד על כתפיו. מי כמוכם יודע שבלי ההתנדבות שלכם להמשיך לשרת, בטחון מדינת ישראל נפגע בצורה אנושה. אזרחי המדינה גאים בכם ושמים בכם את מבטחם. אני פונה אליכם בכל לשון של בקשה. אנא השאירו את צה"ל מחוץ לויכוח הקשה. אנא המשיכו להתנדב ולשמור עלינו. כי אין לנו ארץ אחרת.

אני קורא שוב לכל מי שנמצא הערב כאן ובכל מוקדי המחאה האחרים. המשיכו למחות. המשיכו לדרוש שחקיקה כה דרמטית תבוצע רק בהסכמה רחבה. אנא צעקו בגרון ניחר שאנחנו אחים, ואחים חייבים למצוא את הדרך לחיות ביחד גם כשלא על הכל מסכימים. תודה רבה לכולכם".