גלנט: "לעשות הכל כדי ליירט את המחבל"

לאחר פיגוע הירי בחווארה שגבה את חייהם של שני תושבי אשדוד, אב ובנו, שר הביטחון גלנט קיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון והורה להגביר מאמץ בכדי ללכוד אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/23 20:36 ב באלול התשפג

גלנט: "לעשות הכל כדי ליירט את המחבל"
גלנט, צילום: Shir Torem/Flash90

בעקבות פיגוע הירי בחווארה, שר הביטחון יואב גלנט ביצע הערב (שבת) הערכת מצב, והנחה את צה"ל ושב"כ להגביר את המאמץ לאבטחת הצירים והיישובים ביהודה ושומרון, ולעשות את כל הנדרש כדי ליירט את המחבל.בהערכת המצב השתתפו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב"כ וראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף עודד בסיוק.

פיגוע ירי בחווארה

פיגוע הירי בחווארה גבה את חייהם של אב בשנות ה-60 לחייו, ובנו בשנות ה-30 לחייו, במכון שטיפת רכבים במקום. על פי החשד המחבל הגיע רגלית למקום ולאחר מכן נמלט ברכבו, וההערכה היא כי הוא מסתתר בשכם. הנרצחים, תושבי הדרום, הגיעו לסידורים בעיר והפיגוע התרחש כאשר עמדו לצד רכביהם שהיו בשטיפה.

חווארה,

חווארה,, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע, צילום: דובר צה"ל

בשעה 14:21 דיווח דובר צה"ל כי התקבל דיווח על ירי במרחב מסדרון חווארה שבחטיבת שומרון, ולאחר כחצי שעה אושרו הפרטים ונכתב כי מדובר בחשד לפיגוע ירי לעבר מספר אזרחים ישראליים. שני אזרחים ישראלים נהרגו כתוצאה מהירי. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר חשודים ופרסו חסמים במרחב.

לאחר כמה שעות הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע לנקודת הפיגוע בחווארה, יחד עם מפקד האוגדה אבי בלוט ומפקד חטיבת שומרון שמעון סיסו, וקיים תחקיר ראשוני לפיגוע. כמו כן, המפקדים ערכו הערכת מצב, במסגרתה הוצגה לרמטכ"ל פריסת הכוחות והחסימות במרחב והמאמצים המודיעיניים לתפיסת המחבל. הרמטכ"ל אמר כי מדובר בפיגוע קשה, שנתחקר מה הביא להתממשותו. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים כעת בשטח למרדף אחר המחבל, הגנה על הצירים ומניעת טרור.