"כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון"

ראש הממשלה ונשיא המדינה ספדו לנרצחים בפיגוע במכון שטיפת הרכבים בחווארה, הרצוג כתב: "סמוך ובטוח שצה"ל וכוחות הביטחון ישימו ידם בנחישות על המרצח המתועב. אסור לנו לתת לטרור לנצח אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/23 20:24 ב באלול התשפג

"כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון"
אבי בלוט, מפקד אוגדת איו"ש, יחד עם הרמטכ"ל, צילום: דובר צה"ל

פיגוע ירי בחווארה גבה את חייהם של אב בשנות ה-60 לחייו, ובנו בשנות ה-30 לחייו, במכון שטיפת רכבים במקום. על פי החשד המחבל הגיע רגלית למקום ולאחר מכן נמלט ברכבו, וההערכה היא כי הוא מסתתר בשכם. הנרצחים, תושבי הדרום, הגיעו לסידורים בעיר והפיגוע התרחש כאשר עמדו לצד רכביהם שהיו בשטיפה. במערכת הפוליטית הגיבו לפיגוע.

הנשיא: "שבת עצובה שמסתיימת עם כאב גדול על שני נרצחים, אב ובנו"

ראש הממשלה נתניהו כתב: "אני שולח תנחומים למשפחת שני הנרצחים, אב ובנו, שחייהם נגדעו בצורה כל כך אכזרית ונפשעת במהלך השבת. כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון, בדיוק כפי שעשינו עם כל המרצחים עד כה".

נשיא המדינה הרצוג הוסיף: "שבת עצובה שמסתיימת עם כאב גדול על שני נרצחים, אב ובנו, בפיגוע קשה בחווארה. סמוך ובטוח שצה"ל וכוחות הביטחון ישימו ידם בנחישות על המרצח המתועב. אסור לנו לתת לטרור לנצח אותנו".

זירת הפיגוע

זירת הפיגוע, צילום: דובר צה"ל

בשעה 14:21 דיווח דובר צה"ל כי התקבל דיווח על ירי במרחב מסדרון חווארה שבחטיבת שומרון, ולאחר כחצי שעה אושרו הפרטים ונכתב כי מדובר בחשד לפיגוע ירי לעבר מספר אזרחים ישראליים במרחב מסדרון חווארה שבחטיבת שומרון. שני אזרחים ישראלים נהרגו כתוצאה מהירי. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר חשודים ופרסו חסמים במרחב.

לאחר כמה שעות הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע לנקודת הפיגוע בחווארה, יחד עם מפקד האוגדה אבי בלוט ומפקד חטיבת שומרון שמעון סיסו, וקיים תחקיר ראשוני לפיגוע. כמו כן, המפקדים ערכו הערכת מצב, במסגרתה הוצגה לרמטכ"ל פריסת הכוחות והחסימות במרחב והמאמצים המודיעיניים לתפיסת המחבל. הרמטכ"ל אמר כי מדובר בפיגוע קשה, שנתחקר מה הביא להתממשותו. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים כעת בשטח למרדף אחר המחבל, הגנה על הצירים ומניעת טרור.