עמית סגל: "יכול להיות שהם צודקים, ונתניהו הוא גולדה"

הפרשן הפוליטי יוצא בטורו ב"ידיעות אחרונות" נגד הטייסים שמסרבים להמשיך להתנדב וקובע: "המילה סרבנות מחמיאה למי שהחליטו לשחק צ'יקן על בטחון המדינה". על ההקבלה לגולדה מאיר הוא כותב: "הם לא יואל בן פורת, הקצין שהתריע על מלחמה. הם אלי זעירא על סטרואידים".

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/23 11:51 א באלול התשפג

עמית סגל: "יכול להיות שהם צודקים, ונתניהו הוא גולדה"
עמית סגל, נגד הטייסים הסרבנים, צילום: Hadas Parush/Flash90

השבוע נערכה ישיבה מיוחדת וחסויה בוועדת החוץ והביטחון בה חשפו בצה"ל את מידת הפגיעה בצבא בעקבות גל המחאות של מתנגדי הרפורמה ותופעת הסרבנות שהחלה להתרחב. היום (ו') בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" מתייחס עמית סגל לנושא ותוקף את אותם טייסים להפסיקו להתנדב.

המשפט שהרתיח את סגל

"כשבשנת המאה לישראל יערכו את מצעד האמירות השערורייתיות בתולדות המדינה" הוא כותב, "תתנוסס בפונט ענק האמירה השערורייתית מכולם. היא שייכת לטייס מילואים עלום שם שרק עורפו נראה במצלמה, במרץ השנה: 'לא תעצרו - לא תהיה תקיפה באיראן'" מתאר סגל את האמירה המקוממת.

בהמשך הוא כותב על החיים הקלים שעושים לעצמם אלה שמסרבים להתנדב תוך שהם הופכים את עצמם לקדושים מעונים: "רמת הניתוק מדהימה: מצד אחד מפסיקים להגן על המדינה, מצד שני מקוננים על הפגיעה בביטחון. מצד אחד נוטשים את הקוקפיט והבור, מצד שני מצפים שהפלבאים יסתמו ויצדיעו".

טייסים, ארכיון

טייסים, ארכיון, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בהקשר זה, מזכיר סגל גם סרבני מצפון אמיתיים לאורך השנים דוגמת אלוף משנה אלי גבע, שסירב לפקד על חטיבה במלחמת לבנון 1982 שהייתה בעיניו מלחמת שולל, עליהם כותב סגל: "העדיפו את צו ליבם גם במחיר כבד של משפט, נידוי ולעג".

"הם אלי זעירא על סטרואידים"

בהמשך סגל עוקץ את הטייסים הסרבנים וכותב: "אם היו לומדים קצת משפטים - ולא רק בסמינרים החד-צדדיים שארגנו לעצמם ערב הפרישה ההמונית - היו לומדים על המושג 'אשם תורם'. הם אלה ששלפו את בטחון המדינה כקלף במאבק פוליטי, מר ככל שיהיה". סגל מסיים וכותב: "אז יכול להיות שהם צודקים, ונתניהו הוא גולדה. אבל אם כך, הם לא יואל בן פורת, הקצין שהתריע על מלחמה. הם אלי זעירא על סטרואידים".

3).