מתן כהנא קורא להקמת ממשלת אחדות בראשות נתניהו

שר הדתות לשעבר, פרסם מתווה ובו הוא קורא להקמת ממשלת אחדות בראשות נתניהו שתכלול את מפלגות הליכוד, כחול לבן ויש עתיד: "משלה כזו תשקם את הכלכלה ותחזיר את אמון שווקי העולם בנס הישראלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/23 14:54 ל באב התשפג

מתן כהנא קורא להקמת ממשלת אחדות בראשות נתניהו
מתן כהנא, צילום: Yossi Aloni/Flash90

ברקע קריאתו בשבוע שעבר של חבר הכנסת מהאופוזיציה אלעזר שטרן להקמת ממשלת אחדות, שר הדתות לשעבר מתן כהנא מעביר מסר דומה. בראיון שהעניק הבוקר (ה') לרדיו 103FM אמר כי "ישראל צריכה ממשלת אחדות שלא מובלת על ידי הקיצוניים ביותר בפוליטיקה הישראלית". יחד עם זאת, חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי סייג את דבריו והסביר כי "מדובר בביצה שטרם נולדה, מכיוון שנתניהו שבוי בידיים של סמוטריץ ובן גביר והוא לא רוצה את הדבר הזה".

מתן כהנא עם נתניהו

מתן כהנא עם נתניהו, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

ממשלה בראשות נתניהו לשנתיים ואחר כך בחירות

על אך שהסתייג, פרסם שר הדתות לשעבר רשומה בחשבון בפייסבוק שלו ובה פרסם מתווה לחילוץ מדינת ישראל מהמשבר, כחלק מעיקרי המתווה מציע כהנא ממשלה הנשענת על הליכוד המחנה הממלכתי ויש עתיד כשאר ראש הממשלה הוא בנימין נתניהו למשך השנתיים הקרובות ולאחר מכן יערכו בחירות ונתניהו יפרוש מהזירה הפוליטית.

נתניהו וגנץ. מנהלים מו"מ חשאי

נתניהו וגנץ. יקימו ממשלת אחדות?, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

כהנא, אמנם הביע ספקנות בנוגע למהלך אך כתב כי אין פיתרון טוב יותר מזה למשבר בו המדינה נמצאת כעת, לדבריו יש יתרונות רבים בהקמת ממשלה אחדות בראשות נתניהו, "ממשלה כזו תוכל לרפא את השסע הפנימי העמוק בינינו ותיתן מקום לכל חלקי החברה בישראל. תאחד מחדש את הצבא ותתמודד עם האיומים החיצוניים המתגברים סביבנו. תפעל לגבש חוקה, או לכל הפחות לחוקק מקבץ חוקי יסוד שיאזנו טוב יותר את מארג הכוחות בין רשויות השלטון"

כהנא: ממשלה כזאת תביא את השקט שכולנו משוועים לו

כהנא הוסיף, כי "ממשלה כזאת גם תוכל להביא להסכם שלום עם סעודיה. תשקם את הכלכלה ותחזיר את אמון שווקי העולם בנס הישראלי. ממשלה כזו תביא את השקט שכולנו כל-כך משוועים לו. שקט שהוא לא רפש. שקט של ברכה"

נתניהו עם לפיד

נתניהו עם לפיד, צילום: חיים צח, לע"מ

בהמשך כתב כהנא על היכרותו של ראש מפלגתו שנהנה ממעמד גבוה במיוחד בסקרים בני גנץ, עליו אמר כהנא כי בשנה האחרונה זכה להעמיק את היכרותו עם הרמטכ"ל לשעבר ונוכחי לדעת שכפי שהוא כבר הוכיח בעבר, אצלו ישראל באמת לפני הכל. ואמר, "אני מאמין שאם כזה תרחיש היה טיפ-טיפה אפשרי, הוא היה בוחן אותו ברצינות".

"אני אמשיך להשתדל ולהתפלל שכזו ממשלה תקום."

לסיכום כתב כהנא, כי הוא אוינו רואה סיכוי לממשלה כזאת אך הוא מתפלל שדבר כזה אכן יקרה וכי הוא מתפלל לכך, "בצער עמוק אני מודה שלא מצאתי אפילו אדם אחד שמבין בפוליטיקה שחושב שיש דרך לגרום לכזה תרחיש לקרות כיום. אבל אם מספיק אנשים יבקשו את זה, מי יודע, אולי יהיה סיכוי. אני אמשיך להשתדל ולהתפלל שכזו ממשלה תקום."

באופוזיציה תקפו את דבריו של שר הדתות לשעבר, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי תקפה את דבריו ואמרה: "לי זה נראה כמו עוד יוצא מפלגת ימינה שמחפש שיריון בליכוד".