מתן כהנא מאשים: "נתניהו וגלנט מסתירים מידע מהציבור"

שר הדתות לשעבר טען בראיון כי המצב בחיל האוויר "חמור פי 3 יותר" והאשים את נתניהו וגלנט בהסתרת מידע מהציבור. חבר הכנסת הוסיף כי ישראל צריכה ממשלת אחדות, אך סייג: "מדובר בביצה שטרם נולדה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/23 13:44 ל באב התשפג

מתן כהנא מאשים: "נתניהו וגלנט מסתירים מידע מהציבור"
מתן כהנא בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע קריאתו של חבר הכנסת מהאופוזיציה אלעזר שטרן להקמת ממשלת אחדות, שר הדתות לשעבר מתן כהנא מעביר מסר דומה. בראיון שהעניק הבוקר (ה') לרדיו 103FM אמר כי "ישראל צריכה ממשלת אחדות שלא מובלת על ידי הקיצוניים ביותר בפוליטיקה הישראלית". יחד עם זאת, חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי סייג את דבריו והסביר כי "מדובר בביצה שטרם נולדה, מכיוון שנתניהו שבוי בידיים של סמוטריץ ובן גביר והוא לא רוצה את הדבר הזה".

"המצב פי 3 חמור יותר - גלנט ונתניהו מסתירים מהציבור"

במהלך הראיון התייחס הטייס לשעבר למצב בחיל האוויר, וטען כי במסגרת שיחות עם חבריו למילואים עולה כי "המצב בערך פי שלושה יותר חמור ממה שגלנט ונתניהו מספרים לציבור. יש אמנם חבורה של טייסים ונווטים שעשו אקט אקטיבי של הודעה על הפסקת התנדבות, שלושה מהם זה אנשים שמתלבטים, יושבים על הגדר, אבל בינתיים לא טסים".

באשר לטענה כי הסתרת המידע אודות מצב הכשירות של חיל האוויר לא מונעת משיקולים ביטחוניים כהנא מאשים את ראש הממשלה ושר הביטחון שבכך שהם מנסים להקטין את הבעיה כדי להסתיר את חומרת המצב מהציבור. "הוא שבוי בידיים של הגורמים הכי קיצוניים בפוליטיקה הישראלית, סמוטריץ' ובן גביר שגוררים אותו באף למקומות נוראיים, לשסע חברתי מטורף ופירוק הצבא".

נציג האופוזיציה התייחס גם לנסיונות להגיע להסכמה רחבה וגילה כי הוא מבלה "לא מעט זמן עם רוטמן" ומנסה להביא עימו פתרונות מסוכמים. כך גם הסביר את השתתפותו במסיבת יום ההולדת שנערכה אתמול ליו"ר ועדת החוקה: "אנחנו אנשים שעובדים אחד עם השני, וכשהלשכה של חבר כנסת מזמינה אנשים להרים כוסית ליום הולדת, זה בסדר לבוא ולהגיד מזל טוב".