חוק הגיוס הפגישה הסתיימה ללא התקדמות: המחלוקת של משרדי האוצר והביטחון

פגישת הצוות המיוחד שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו לקידום חוק הגיוס הסתיימה ללא התקדמות. במשרד הביטחון מדברים על 22 כגיל פטור, במשרד האוצר רוצים מינימום גיל 21 | כוונת הצוות המיוחד: להציג את מתווה הגיוס המלא בשבועות הקרובים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/08/23 14:38 ל באב התשפג

הפגישה הסתיימה ללא התקדמות: המחלוקת של משרדי האוצר והביטחון
כוונת הצוות המיוחד: להציג את מתווה הגיוס המלא בשבועות הקרובים, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

הסתיימה פגישת הצוות המיוחד שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו לקידום חוק הגיוס. הצוות התכנס הבוקר (ה') במשרד ראש הממשלה בהשתתפות מזכיר הממשלה יוסי פוקס, נציגי הסיעות החרדיות, צה"ל, השרות הלאומי-אזרחי, משרד הביטחון, משרד האוצר ומשרד המשפטים. מטרת הפגישה היתה להתחיל ולקדם את החוק כך שיהיה הראשון שיעלה לדיון במושב הבא של הכנסת.

פגישת צוות הקואליציה הסתיימה ללא התקדמות, כאשר במשרד הביטחון מדברים על 22 כגיל פטור, במשרד האוצר רוצים מינימום גיל 21. הובהר לסיעות החרדיות שחוק יסוד לימוד תורה לא עומד כרגע על הפרק.

עם סיום הפגישה נמסר כי "הדיונים מתקדמים במגמה להביא למתווה שמאזן בין צורכי הביטחון והכלכלה, תוך שילוב הציבור החרדי בתעסוקה ובשים לב לערך לימוד התורה". כוונת הצוות היא להציג את מתווה הגיוס המלא בשבועות הקרובים.

"אם החוק לא יעבור על תחילת המושב ולא חשוב מה דרעי יגיד, לא תהיה ממשלה"

כזכור, בתחילת השבוע הבהיר בכיר בסיעות החרדיות ל"חדשות כיפה" כי לא צפויה שום פשרה בעניין חוק הגיוס, "אם החוק לא יעבור על תחילת המושב ולא חשוב מה דרעי יגיד, לא תהיה ממשלה". בנוסף, קיים פער של מיליארדים בין שר הביטחון יואב גלנט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. גלנט דורש כי לצד חוק הגיוס יחוקק חוק הוקרת הגיוס שיטיב עם המשרתים בצה"ל באופן משמעותי. אבל על פי בכירים בקואליציה, סמוטריץ' מסתכל על החוק כמשהו יותר סמלי ובאוצר לא רוצים להשקיע בחוק כמות גדולה של כסף.