הוחרמו 12 ליטרים של נוזל לסיגריות אלקטרוניות במודיעין

עובדי המכס החרימו 12 ליטר של נוזל לסיגריות אלקטרוניות מייצור מקומי פיראטי. הסחורה חשודה כלא חוקית הן בשל המחיר הנמוך בו נמכרה והן בשל העובדה שריכוז החומר הפעיל בה גבוה מהמותר על פי תקנות משרד הבריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/23 12:20 ל באב התשפג

הוחרמו 12 ליטרים של נוזל לסיגריות אלקטרוניות במודיעין
המוצרים שנתפסו , צילום: דוברות רשות המסים

רשות המסים ממשיכה במאמצי האכיפה למניעת סחר לא חוקי בסיגריות אלקטרוניות. במסגרת פעילות יזומה של יחידת מכס מעברים, פשטו עובדי בית מכס מעברים על חנות לממכר מוצרי עישון במודיעין ותפסו כמות גדולה של סיגריות שיוצרו על פי החשד בארץ ללא אישורים ממשרד הבריאות יחד עם הנוזל למילוי.

בסך הכל נתפסה כמות של 12 ליטר נוזל, שהמס בלבד בגינו מסתכם בכ-110 אלף שקלים. הסחורה חשודה כלא חוקית הן בשל המחיר הנמוך בו נמכרה והן בשל העובדה שריכוז החומר הפעיל בה (ניקוטין) גבוה מהמותר על פי תקנות משרד הבריאות. במסגרת אותה פשיטה נתפסו גם 79 ק"ג של טבק לנרגילה שמקורו לא ברור. הסחורה הוחרמה והבעלים של החנות נחקר.

הסחורה שנתפסה

הסחורה שנתפסה צילום: דוברות רשות המיסים

מאז הטלת המס על הסיגריות האלקטרוניות כמות ההברחות גדלה

תופעת ההברחה של סיגריות אלקטרוניות רווחת מאז הוחלט להשוות את שיעור המס המוטל על אותן סיגריות למס המוטל על מוצרי עישון אחרים. הטלת המס על סיגריות אלקטרוניות היא מהלך מתואם בין רשות המסים למשרד הבריאות, שמטרתו לצמצם את הצריכה של סיגריות אלקטרוניות המעלות את הסיכון למחלות לב ומחלות נשימה.

כיום, חל על סיגריות אלקטרוניות מס קניה בשיעור של 145% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 4.64 שקלים למ"ל אך לא פחות מ-8.9 שקלים למ"ל. מאז הטלת המס פועלת רשות המסים לאיתור וסיכול של ניסיונות הברחה של סיגריות אלקטרוניות ונוזל למילוין. עד כה סוכלו ואותרו מקרים רבים של יבוא לא חוקי. התפיסה הנוכחית היא המקרה הראשון של זיהוי סחורה שיוצרה באופן לא חוקי בישראל.