בשורה להורים: התשלום למעונות לא יתייקר - שכר הסייעות יעלה

שר האוצר הודיע על סבסוד נוסף של התייקרות שהיתה אמורה להיות מושתת על ההורים בשל עליית המדד. עלות הסבסוד: 70 מיליון שקלים | התערבות האוצר תביא לעליית שכר המטפלות ב-12%

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/08/23 09:57 ל באב התשפג

בשורה להורים: התשלום למעונות לא יתייקר - שכר הסייעות יעלה
צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בהמשך לתכנית לשיפור החינוך לגילי לידה עד שלוש ולחתימת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על המלצת ועדת המחירים וסבסוד ההחלטה בעלות של 350 מיליון שקלים מסוף חודש מאי 2023, החליט שר האוצר על סבסוד נוסף של ההתייקרות שהיתה אמורה להיות מושתת על ההורים בשל עליית המדד. עלות הסבסוד: 70 מיליון שקלים. התעריף שיסובסד על ידי האוצר יביא לעליית שכר המטפלות ב-12% ולהוספת התקינה והמטפלות במעונות היום המפוקחים. כל זה כאמור בלא שיחול גידול בעלויות המעון לכלל ההורים המסובסדים.

"אנחנו משקיעים בתכנית חומש של יותר מ-2 מיליארד שקלים"

סמוטריץ' מסר הבוקר כי "הסבסוד למעונות היום המפוקחים עם סמל יוצא לפועל וההורים לא ישלמו שקל אחד נוסף. מעבר לחתימה על סבסוד המלצת ועדת המחירים, החלטתי על סבסוד ההתייקרות צמודת המדד הצפויה".

לדבריו של שר האוצר "כל זאת במקביל לתכנית לשיפור החינוך לגילאי לידה עד 3 הכוללת סבסוד מוגדל, נקודות זיכוי במס והגדלת מענקי מס הכנסה שלילי להורים. בנוסף, אנחנו משקיעים בתכנית חומש של יותר משני מיליארד שקלים שתגדיל את ההיצע במעונות הסמל בצורה דרסטית. ילדי ישראל הם העתיד שלנו וההורים מפקידים בידי המעונות את האוצר החשוב ביותר שלהם. המאבק ביוקר המחיה נמשך על מנת להקל מעל אזרחי ישראל. הורדת נטל תשלומי ההורים למעונות היא צעד חשוב במאבק החשוב הזה".

במשרד האוצר מסבירים כי עליית העלאת שכר המטפלות צפוי לתרום למאמצים לשימור כוח האדם במערכת החינוך בגילאי לידה עד שלוש תוך חיזוק מערכת מעונות הסמל וצוותי החינוך העובדים בה.