סמוטריץ' וקיש חתמו: שכר המטפלות במעונות יעלה - ההורים לא יפגעו

שרי האוצר והחינוך חתמו על הצו המעדכן את תעריף המפוקח למעונות החל מיוני 2023. עליית התעריף צפויה להעלות את שכר המטפלות באופן מיידי, תוך סבסוד מלא ובאופן שמונע את העלאת המחיר להורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 19:13 יא בסיון התשפג

סמוטריץ' וקיש חתמו: שכר המטפלות במעונות יעלה - ההורים לא יפגעו
השרים סמוטריץ' וקיש | , צילום: Alex Kolomoisky/POOL

כחלק מהתוכנית לחינוך לגיל הרך שהציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש, חתמו השרים על הצו המעדכן את תעריף המפוקח למעונות החל מחודש יוני 2023.

עליית התעריף צפויה להעלות את שכר המטפלות באופן מיידי, תוך סבסוד מלא של העלייה על ידי המדינה באופן שמונע את העלאת המחיר להורים. העלאת שכר המטפלות צפוי לתרום למאמצים לשימור כוח האדם במערכת החינוך בגילאי לידה עד שלוש תוך חיזוק מערכת מעונות הסמל וצוותי החינוך העובדים בה.

בשורה גם להורים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר שכפי שהממשלה התחייבה, "חתמנו על צו המעונות שמגדיל את שכר המטפלות במעונות מחד אך גם מסבסד את העליה הזו מאידך, מתוך מטרה ברורה שלא להכביד על ההורים ולהטיל עליהם את תוספת שכר המעונות. מעונות היום הן חלק משמעותי בהתפתחותם של ילדי ישראל ואנו כממשלה משקיעים בכך לא מעט הן בתכנית חינוך חינם עד גיל שלוש והן בפתרונות נוספים".

שר החינוך יואב קיש אמר כי מדובר בבשורה משמעותית בראש ובראשונה עבור המטפלות אך יחד עם זאת בשורה משמעותית עבור ההורים. "האחריות שלנו היא לחזק את המטפלות ולאפשר להן את התנאים הטובים ביותר מתוך הבנה כי הדבר החשוב ביותר עבורנו מופקד בידיהן". 

"להביא לשינוי המדיניות הלאומית הכוללת ולאחריות מדינה מלידה על כל ילד וילדה"

מור דקל, יו"ר העמותה "למען הילד בגיל הרך", ברכה על חתימת שר האוצר ושר החינוך להעלאת שכר המטפלות: "לאחר מאבק עיקש עוד מתקופת הבחירות, הסכמים קואליציוניים ותקציב המדינה העמותה מברכת את שר האוצר ושר החינוך על הבשורה".

"עם זאת, אסור לנו לנוח על זרי דפנה הרי שכאן לא תם הצורך הדחוף בטיפול תחום הגיל הרך במדינה. משבר כח האדם לנוכח מעמד המקצוע, השכר והתנאים עדיין במצב של משבר טוטאלי והמשימה המרכזית שלנו היא להביא לשינוי המדיניות הלאומית הכוללת ולאחריות מדינה מלידה על כל ילד וילדה. המשימה הבאה הינה לשקם את איכות המסגרות ולטפל בגודל הקבוצה מספר ילדים מול מחנכת ועוד".

מור דקל |

מור דקל | צילום: יחצ שירן פרץ