המחווה המרגשת לקצין שנטרל את המחבל: "אומץ לב אמיתי"

מפקד מג"ב העניק תעודת הערכה לקצין שנטרל את המחבל בפיגוע הירי במעלה אדומים: "נטרלת את המחבל במקצועיות וללא היסוס, בזכותך ניצלו חיי רבים ונמנע אסון גדול יותר" | הקצין: " גאה להיות קצין במג"ב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/23 18:32 כט באב התשפג

המחווה המרגשת לקצין שנטרל את המחבל: "אומץ לב אמיתי"
הענקת תעודה לקצין, צילום: דוברות מג"ב

מפקד מג"ב, ניצב בֵרִיק יצחק, העניק תעודת הוקרה לקצין מג"ב הגיבור שניטרל את המחבל בפיגוע במעלה אדומים בתחילת החודש. במעמד הענקת תעודת ההוקרה השתתפו סגל הפיקוד הבכיר של משמר הגבול.

בֵרִיק יצחק, שיבח את הקצין והודה לו: "תעודה זו מגיעה לך בזכות, פעלת בנחישות בזמן שלא היית במשמרת, הפגנת אומץ לב אמיתי וגבורה גדולה אל מול המחבל". עוד שיבח המפקד את הפעולה המהירה והמדויקת, ואת קור רוחו של הקצין: "נטרלת את המחבל במקצועיות וללא היסוס, בזכותך ניצלו חיי רבים ונמנע אסון גדול יותר. זו הציפייה שלנו מהלוחמים שלנו, אתה מהווה דוגמא ללוחמיך. מגיעה לך הערכה רבה בשם אזרחי מדינת ישראל".

הקצין שנטרל את המחבל: "עשיתי את מה שכל לוחם היה עושה באירוע דומה"

על תעודת ההוקרה מטעם מפקד מג"ב נכתב: "בתאריך ה- 01.08.23 הגעת למתחם קניון מעלה אדומים, בדרכך הביתה לאחר סיום משמרת. לפתע הבחנת בקולות ירי, בעקבותיהם מיהרת לאתר ולזהות את מקור הירי. ברגע שזיהית את המחבל היורה, ללא היסוס, חתרת למגע ופעלת בזריזות על מנת לנטרלו.
הוכחת כי אנו חומת המגן של עם ישראל. על מעשה גבורה זה הינך ראוי לכל הוקרה והערכה, יישר כוח".

מפקח א׳ - קצין מג"ב שניטרל את המחבל הביע את הערכתו על קבלת התעודה ואמר בגאווה: "מבחינתי, עשיתי את מה שכל לוחם היה עושה באירוע דומה. אני גאה להיות קצין במשמר הגבול ושיש לי הזכות להגן על המדינה".