המחבל עבד במתנ"ס והתחזה למאבטח: תיעוד דרמטי מהפיגוע במעלה אדומים

הפיגוע במעלה אדומים: מחקירה ראשונית עולה שהמחבל הוא עובד קבוע במתנ"ס בעיר. הוא התחזה למאבטח ופתח בירי מחוץ לקניון | המנטרל: קצין מג"ב שהיה בדרכו למספרה, חמישה נפצעו | צפו ברגעים הדרמטיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/23 17:09 יד באב התשפג

המחבל עבד במתנ"ס והתחזה למאבטח: תיעוד דרמטי מהפיגוע במעלה אדומים
המחבל מנוטרל, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

פיגוע הירי במעלה אדומים. סמוך לשעה ארבע אחר הצהריים היום (ג') מחבל חמוש ברובה M-16 פתח בירי לעבר עוברי אורח מחוץ לקניון בעיר מעלה אדומים - חמישה בני אדם נפצעו בינוני וקשה פונו מהמקום. המחבל נוטרל בידיי קצין מג"ב בחופשה ששהה באזור. המחבל הוא מהנד אלמזארעה, בן 20, פלשתיני תושב עזריה/בית לחם שעבד בעיריית מעלה אדומים.

צפו ברגעים הדרמטיים:

כאמור, המפגע הוא עובד מתנ"ס במעלה אדומים ונחשב לעובד עירייה עם אישור עבודה קבוע. ככל הנראה הוא התחזה לאיש ביטחון ואז פתח בירי. לאחר מכן הוא נמלט ונוטרל בידיי קצין מג"ב ששהה במקום. חמאס קיבל אחריות על הפיגוע. "מברכים על פעולת הירי ההירואית במעלה אדומים, להגנה על מסגד אל-אקצא ובתגובה על פלישות המתנחלים", מסר דובר חמאס עבד א-לטיף אל-קאנוע.

צפו ברגעים הדרמטיים:

מדוברות מד"א נמסר כי בשעה 15:39 התקבל דיווח במרחב ירושלים על שני פצועים מירי סמוך לקניון במעלה אדומים, וכי חובשים ופראמדיקים מעניקים במקום טיפול רפואי לשני פצועים כבני 30 במצב בינוני עם פצעי ירי כשהם בהכרה מלאה. מאוחר יותר עדכנו במד"א כי הם העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים 5 פצועים מירי, בהם: 1 קשה כבן 40 ו- 4 בינוני מהם גבר בן 37, גבר בן 29, גבר בן 28 ונער בן 14. לבית החולים שערי צדק פונו 2 פצועים במצב קשה ובינוני. לבית החולים הדסה הר הצופים פונו 3 פצועים במצב בינוני.

במקביל לפיגוע, ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי שוהים בבסיס פיקוד מרכז בירושלים ומקבלים עדכונים שוטפים. המפכ"ל יעקב שבתאי ומפקד מג"ב יצחק בריק ביקרו בזירה. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, היה בביקור בבסיס מג"ב במכמש וגם הוא ביקר בזירה.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il