"גידול סרטני": השר חשף מסמך רגיש מהתיק הרפואי שלו - זו הסיבה

גובר החשש כי ההאקרים שתקפו את בית החולים מעייני הישועה יפיצו ברשת מידע רפואי רגיש - בתגובה השר ארבל שיתף מידע כזה מיוזמתו: "אין מקום לכניעה לסחיטה ולאיומים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/23 15:38 כט באב התשפג

"גידול סרטני": השר חשף מסמך רגיש מהתיק הרפואי שלו - זו הסיבה
משה ארבל , שר הפנים , צילום: Revkin Fenton/Flash90

בעקבות מתקפת הסייבר על בית החולים מעייני הישועה לפני כשבועיים, עולה החשש כי יודלפו לרשת תיקים רפואיים של מטופלים - ובכללם מידע רפואי רגיש של דמויות ציבוריות בכירות. ההשערה הוא כי קבוצת האקרים העומדת מאחורי המתקפה מעוניינת בכופר כספי עצום בתמורה לשמירת חיסיון המידע, כך לפי "ישראל היום".

בתוך כך, שר הבריאות והפנים משה ארבל פרסם הודעה בה הבהיר כי אינו מתרגש מהאיומים, אלא להפך, וכדי להוכיח את הנקודה פרסם מיוזמתו מידע רפואי אישי: "לא נכנענו בעבר למתקפות הכופר שהתגלו בתורים לדרכונים, ולא ניכנע למתקפות במערכת הבריאות", הודיע השר.

השר פרסם מיוזמתו מסמך רפואי אישי

"לצד הנחייתי לתקצב בתכנית רב שנתית בעשרות מיליוני שקלים את ההיערכות לסייבר במערכת הבריאות, אני מוצא לנכון אף לפרסם לציבור הרחב מיוזמתי את תוצאות בדיקת ה-CT שביצעתי בבית החולים מעייני הישועה", כתב השר, והסביר כי מדובר בבדיקה שנערכה לאחר כריתה חלקית של כלייתו הימנית בעקבות גידול סרטני, שנמצא תוך כדי בדיקות לטובת תרומת הכליה.

מסמך רפואי של השר ארבל

מסמך רפואי של השר ארבל צילום: ללא

"אין מקום לכניעה לסחיטה ולאיומים של תוקפי סייבר", המשיך וכתב השר ארבל. "עלינו לעמוד כחומה בצורה על הזכות להגנה על הפרטיות של כל מטופל במערכת הבריאות הישראלית".