לראשונה: ויזה אלקטרונית וטיסות ישירות למדינה האסייתית

שר הכלכלה סיכם עם מקבילו הוייטנאמי על פתיחת קו טיסה ישיר מישראל להאנוי הבירה, לראשונה בהיסטוריה | בנוסף, סוכם על ביטול הצורך לגשת לשגרירות וייטנאם לפני טיסה, ובמקום זאת ישראלים ייהנו מוויזה אלקטרונית למדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/23 08:11 כט באב התשפג

לראשונה: ויזה אלקטרונית וטיסות ישירות למדינה האסייתית
האנוי, בירת וייטנאנם | , צילום: shutterstock

שר הכלכלה ניר ברקת מקיים בימים אלה ביקור היסטורי בוייטנאם בראש משלחת מדינית-כלכלית, במסגרת החתימה על הסכם הסחר שנחתם בין המדינות. השר ברקת נפגש הבוקר (ד') עם שר התעשייה והמסחר הוייאטנמי די אן בבירה האנוי, ויחד סיכמו השניים על פתיחת קו טיסה ישיר בין ישראל להאנוי בירת וייאטנם בתחילת חודש אוקטובר 2023. במשרד הכלכלה מסרו כי "מדובר בהחלטה היסטורית שתאפשר הגברה של המסחר ועשיית העסקים בין המדינות וגישה נוחה לתיירות".

השר ברקת עם שר התעשייה והמסחר הוייאטנמי די אן |

השר ברקת עם שר התעשייה והמסחר הוייאטנמי די אן | צילום: תקשורת שר הכלכלה

בנוסף, השרים סיכמו על ביטול הצורך בהגעה לשגרירות וייטנאם לפני טיסה להנפקת ויזה כתובה, והפיכתה לוויזה אלקטרונית עבור אזרחי ישראל, מהלך שיקל מאוד על הגעת ישראלים לוייאטנם. ביטול הצורך בויזה כתובה והגעה לשגרירות נכנס לתוקף כבר היום.

"הידוק והעצמת היחסים בינינו חשובים לישראל ולוייאנטם"

"אנו מכריזים הבוקר על הישג היסטורי חשוב", פתח ואמר ברקת. "במהלך הביקור שלי בוייאטנם סיכמתי עם ממשלת וייאטנם על פתיחת קו טיסה ישיר מנתב"ג להאנוי, לראשונה בהיסטוריה. בנוסף, סיכמנו על ביטול הצורך בויזה בשגרירות לפני טיסה למדינה ובמקומה ויזה אלקטרונית מקלה לאזרחי ישראל".

"אלה הישגים משמעותיים ביותר שיאפשרו להגביר את המסחר ועשיית העסקים בין המדינות. וייאטנם היא השער שלנו לאסיה והופכת למדינת מפתח ומתעצמת. הידוק והעצמת היחסים בינינו חשובים לישראל ולוייאנטם ואני מברך את ממשלת וייטנאם על האירוח החם שלהם ועל הנכונות להעצים את הקשר בין העמים שלנו. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על הסיוע, הגיבוי וההכוונה שאפשרו לנו להגיע להישגים המשמעותיים הללו".