חמש שנים אחרי שעברה לתל אביב: שגרירות חמישית נפתחת בירושלים

נשיא פרגוואי יחנוך השנה את שגרירות מדינתו בירושלים, לאחר שהועברה לתל אביב ב-2018. שר החוץ אלי כהן נפגש עם הנשיא סנטיאגו פנייה, שעות ספורות לאחר כניסתו לתפקידו | מנגד ישראל תפתח מחדש את השגרירות בבירת המדינה, אסונסיון

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/23 07:44 כט באב התשפג

חמש שנים אחרי שעברה לתל אביב: שגרירות חמישית נפתחת בירושלים
שר החוץ עם נשיא פרגוואי הנבחר | , צילום: משרד החוץ

שגרירות חמישית בירושלים. שר החוץ אלי כהן נפגש אמש (ג') עם נשיא פרגוואי הנכנס, סנטיאגו פנייה, שעות ספורות לאחר טקס השבעתו לתפקיד. השר כהן ונשיא פרגוואי הודיעו כי פרגוואי תעביר עוד השנה את שגרירותה לירושלים בירת ישראל, וכי ישראל תחזור ותפתח שגרירית באסונסיון בירת פרגוואי. כהן הזמין את פנייה להגיע לישראל לחנוכת השגרירות בירושלים, ונענה בחיוב.

"נמשיך ונחזק את הקשר ההיסטורי החשוב עם מדינות אמריקה הלטינית"

"אנחנו ממשיכים לחזק את מעמדה הבינלאומי של ירושלים כבירת הנצח של מדינת ישראל", אמר שר החוץ כהן. "הזמנתי את נשיא פרגוואי, סנטיאגו פנייה, להגיע עוד השנה לביקור נשיאותי בישראל, ולחנוך את שגרירות פרגוואי בירושלים, בירת ישראל. פתיחת שגרירות פרגוואי בירושלים, ושגרירות ישראל באסונסיון יחזקו את מעמדה של ישראל ואת הקשרים החשובים בין המדינות. נמשיך ונחזק את הקשר ההיסטורי החשוב עם מדינות אמריקה הלטינית, שעמדו לצד מדינת ישראל והעם היהודי".

העברה לירושלים, תל אביב וחזרה לירושלים

נזכיר כי ב-21 מאי 2018 ראש הממשלה ושר החוץ דאז, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד להעברת השגרירות של פרגוואי לירושלים באותו ערב.

נתניהו חוגג העברת השגרירות לירושלים, מאי 2018 |

נתניהו חוגג העברת השגרירות לירושלים עם נשיא פרגוואי דאז, מריו אבדו בניטס, מאי 2018 | צילום: קובי גדעון, לע"מ

ב-5 לספטמבר 2018, ארבעה חודשים בלבד לאחר שהעבירה את השגרירות שלה לירושלים, הודיע שר החוץ של פרגוואי דאז, לואיס אלברטו קסטיגליוני, בהנחיית נשיא פרגוואי החדש דאז, מריו אבדו בניטס, כי השגרירות תוחזר לתל אביב.

בתגובה, הודיע ראש הממשלה ושר החוץ דאז, בנימין נתניהו, כי הורה לסגור את השגרירות בפרגוואי. "ישראל רואה בחומרה את ההחלטה החריגה של פרגוואי, שתעיב על היחסים בין המדינות", נכתב בחשבון הטוויטר של ראש הממשלה.

הודעתו של נתניהו |

הודעתו של נתניהו, ספטמבר 2018 | צילום: צילום מסך טוויטר