"באופן ההולם את קדושת השבת": מיזם שבת ישראלית חוזר

אחרי שלפני מספר חודשים בעקבות חוסר תקצוב הופסק מיזם שבת ישראלית, כעת הוא חוזר ומתרחב: "יוקם צוות מקצועי שיפעל להתאים את אתרי המורשת באופן ההולם את קדושת השבת"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/08/23 16:36 כח באב התשפג

"באופן ההולם את קדושת השבת": מיזם שבת ישראלית חוזר
השר אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני מספר חודשים בעקבות חוסר תקצוב, הופסק פרויקט שבת ישראלית, עליו הכריז השר עמיחי אליהו כפרויקט חשוב שיש לשכלל ולשפר על מנת להתאימו ולהנגישו לכלל אזרחי ישראל. החל מהחודש הקרוב הפרויקט ישוב לפעול. במסגרת המיזם תתאפשר כניסה חינמית לעשרות אתרי מורשת בכל רחבי הארץ בימי שישי שבת. המיזם יחזור וצוות מיוחד יוודא שאין חילול שבת בכניסה לאתרים וכי לא מופעלים בהם מייצגים שמחללים את השבת כמו למשל מיצגים אור קוליים.

יוקם צוות מקצועי שיפעל להתאים את אתרי המורשת באופן ההולם את קדושת השבת

שר המורשת הרב עמיחי אליהו מסר: "לאחר בחינה מקצועית ומעמיקה של פרויקט 'שבת ישראלית' הוחלט שהמיזם יימשך ואף יורחב עם פתיחת אתרים נוספים בימי שישי, על מנת לאפשר לקהלים נוספים ליהנות מאתרי המורשת. מכאן שמו החדש מעתה: "שישי שבת ישראלי".

מיזם שבת ישראלית

מיזם שבת ישראלית צילום: משרד המורשת


השר הוסיף, "בנוסף, יוקם צוות מקצועי שיפעל להתאים את אתרי המורשת באופן ההולם את קדושת השבת. כיום אנחנו מבינים יותר ויותר כמה שנושא המורשת הוא קריטי בגיבושנו כעם, הממשיך בנאמנות את מורשתו העתיקה והחדשה. אנחנו מחויבים לעשות כל מאמץ על מנת לחבר את מירב אזרחי מדינת ישראל לזהותם הציונית והיהודית".

מנכ"ל משרד המורשת, נתנאל איזק מסר: "אתרי המורשת שלנו הם המכנה המשותף הרחב ביותר שיש לנו. משרד המורשת ימשיך לפתח ולהנגיש את כלל אתרי המורשת לכולם- בכל מקום ובכל זמן.
אנו קוראים לכל הציבור- בואו לסייר ולבקר באתרי המורשת".

עמרי שלמון, מנכ"ל המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל הוסיף: "אנחנו שמחים מאוד על חידוש ושדרוג המיזם באופן מלא, ומודים לשר המורשת, הרב עמיחי אליהו, למנכ"ל משרדו, נתנאל איזק, ולכל הגורמים המעורבים על המאמצים שעשו כדי לחדש את הפעילות החשובה הזו, המנגישה את האתרים וסיפוריהם למגוון קהלי היעד בישראל. עשרות אתרי המורשת, מצפון ועד דרום, מחכים לאלפי המבקרים, כדי להציג בפניהם פרקים מרכזיים וחשובים בתולדות עם ישראל והקמת המדינה".