ללא רוח חיים: אותר הנעדר שטבע במאגר ליד גמלא

בן 18 נעדר באגם במעלה גמלא, יחידות מיוחדות של כבאות והצלה הוזעקו למקום | מתנדבי איחוד ההצלה במקום: "לדברי עוברי אורח טבע ועדיין נעדר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/23 14:28 כח באב התשפג | עודכן בתאריך 15/08/23 15:26

ללא רוח חיים: אותר הנעדר שטבע במאגר ליד גמלא
חולץ הנעדר במאגר גמלא, צילום: כבאות והצלה מחוז צפון/ יחידת "להבה"

חיפושים אחר אדם שנכנס למאגר מים סמוך למעלה גמלא שברמת הגולן ונעלמו עקבותיו. לאחר מאמצי חילוץ ממושכים, צוללני כיבוי אש איתרו ומשו מהאגם צעיר כבן 18 מחוסר הכרה ללא סימני חיים וקובעים את מותו.

צוללני יחידת "להבה", לוחמי האש מתחנת גליל-גולן והיחידה לחילוצים מיוחדים של גליל-מרכזי איתרו לפני דקות אחדות את הנעדר במים על פי עדויות מטיילים במקום, ולפני מספר דקות חילצו אותו לגדה להמשך טיפול רפואי. במד"א קבעו את מותו.

אותר וחולץ הנעדר במאגר-המים שבמעלה גמלא

אותר וחולץ הנעדר במאגר-המים שבמעלה גמלא צילום: כבאות והצלה מחוז צפון/ יחידת "להבה"

צוותי כיבוי והצלה מתחנת גליל גולן, היחידה לחילוצים מיוחדים גליל מרכזי ויחידת "להבה" ביצעו חיפושים נרחבים במאגר אחר הנעדר אודותיו התקבל דיווח כי נקלע למצוקה במים ואבד הקשר עימו. הצוותים סרקו בעזרת סירות ובסיוע רחפן היחידה האווירית של כבאות והצלה, עד שצוללנים משו אותו מן המים וקבעו את מותו.

"צעיר שהיה יחד איתם במים טבע והם חוששים לחייו"

פראמדיק מד"א אלי בן סימון וחובש רפואת חירום במד"א אמיר בטחיש שהוזעקו למקום,סיפרו: "כשהגענו לשטח סמוך לאגם חברנו למספר נערים שסיפרו לנו שצעיר שהיה יחד איתם במים טבע והם חוששים לחייו. צוללנים מהיחידה לחילוצים מיוחדים של כיבוי אש שהגיעו למקום נכנסו למים ולאחר חיפושים משו מהמים את הצעיר כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. אנחנו שבים וקוראים לציבור הרחב לרחוץ אך ורק בבריכות ובחופי רחצה מוכרזים ובשעות הפעילות של שירותי ההצלה".

מאגר מים מעלה גמלא

מאגר מים מעלה גמלא צילום: כבאות והצלה, דובר תחנת גליל גולן

פעוט בן שנה וחצי טבע בבריכה - צעיר בן 20 בנהר הירדן

בחודשי הקיץ החמים המקרים המצערים של טביעות מתגברים באופן משמעותי, כאשר כמעט מידי יום מתרחש אירוע של טביעה. מוקדם יותר היום, צעיר בן 20 שקפץ לנהר הירדן סמוך לבית הלל נחבל בראשו ונפצע באורח בינוני. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואיופינו אותו לבי"ח זיו. אתמול בערב, פעוט בן שנה וחצי שטבע בבריכה בקרני שומרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפלו ופינו אותו לבי"ח מאיר במצב קשה.

חובש רפואת חירום במד"א יצחק עמרני סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפעוט מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה כשמבצעים בו החייאה בהדרכה טלפון של מוקד מד"א. המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה עד שליבו שב לפעום וכעת מצבו קשה."