אבל בכרמי צור: "איך אפשר לנתח גופה כל כך יפה ונקיה"

הוריו של החייל הלל נחמיה אופן ז"ל שנפטר במהלך אימון פונים לראשונה לתקשורת ומספרים על בנם, מעבירים מסר בנושא הסרבנות, ופונים לצה"ל: "צריך תיקון מקיף על כל מה שקרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/23 13:12 כח באב התשפג

אבל בכרמי צור: "איך אפשר לנתח גופה כל כך יפה ונקיה"
הלל נחמיה אופן, הלוויתו תיערך מחר, צילום: באדיבות המשפחה

"תשיאירו את הצבא מחוץ למחלוקות": לוחם יהל"ם הלל נחמיה אופן ז"ל נהרג אתמול במהלך אימון זחילה במתקן אדם, ככל הנראה מהתייבשות. בהצהרה לתקשורת בבית משפחת אופן בכרמי צור, הוריו דיברו על דמותו והעבירו מסר חשוב על לכידות צה"ל.

"בימים כאלה שהרוחות סוערות, טוב להתווכח אבל לשמור על אחדות זו הצוואה של הלל", אמר אביו, בעז: "בשבת האחרונה שלו שאלתי אותו אם מדברים על סרבנות והוא ענה לי שזה לא מעניין אף אחד בצבא. המסר של הלל לציבור - תשאירו את הצבא מחוץ למחלוקות".

"אנחנו לא עוסקים בחקירות ומקווים שצה"ל יפיק את הלקחים"

"הלל הלך להכי רחוק שהוא יכול", הוסיף האב בעז, "אנחנו לא עוסקים בחקירות ומקווים שצה"ל יפיק את הלקחים, יחקור את האסון, לא כדי להפיל את האשמה על האנשים בשטח. צריך תיקון מקיף על כל מה שקרה".

הלל נחמיה אופן ז"ל

הלל נחמיה אופן ז"ל, צילום: דובר צה"ל

אמו של הלל, חניטל, ספרה כי אין ילד במשפחה שלא קיבל יחס מיוחד מהלל. "הוא לא הלך ימינה ושמאל, הכל היה ממש ישר, היה לו מבט ישר ונקי, כמו העיניים שלו. ממש עלם חמודות בכל המובנים. כשחשבתי על נתיחת הגופה", אמרה חניטל בקול רועד, "אמרתי, איך אפשר לנתח גופה כל כך יפה ונקיה".

שלמה נאמן: "הייתי נוסע לעבודה רואה אותו רץ"

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן, שכן של המשפחה אמר: "אנחני חיים בית מול בית ובית הגידול של משפחת אופן, הוא של גיבורים ללא סמני שאלה", לדבריו: "האומה והצבא חד הם. אירוע נורא של הקרבת קורבן ציבור על הגנת המולדת והמזבח הכי גדול שיש. כולנו כקהילה מאוחדים ודבקות במשימה".

עוד אמר כי, "הלל התחיל לרוץ הרבה לפני הגיוס, כאן בדרכים של כרמי צור. הייתי נוסע לעבודה רואה אותו רץ, מכין את עצמו לקראת שירות. מכשיר את עצמו", הוסיף נאמן

הלל נחמיה אופן, לוחם ביחידת יהל"ם, נהרג אתמול במהלך אימון. הוא הותיר אחריו הורים ושישה ילדים. הלווייתו של הלל תתקיים הערב, בשעה 17:00 בהר הרצל, לאחר בקשת המשפחה שרופא מטעמה יבדוק את נסיבת מותו של הלל.