בית המשפט הכריע: יחיאל אינדור שוחרר למעצר בית

בית משפט השלום הורה על שחרורו של יחיאל אינדור שנפגע קשה בהתפרעויות בבורקה למעצר בית - המשטרה הגישה ערר נגד ההחלטה | אינדור נעצר בחשד למעורבות בהרג פלשתיני במהלך האירועים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/23 12:29 כח באב התשפג | עודכן בתאריך 15/08/23 12:45

בית המשפט הכריע: יחיאל אינדור שוחרר למעצר בית
יחיאל אינדור, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בית משפט השלום הורה היום (ג') על שחרורו ממעצר של יחיאל אינדור שנפגע קשה בהתפרעויות בין פלשתינים ליהודים בבורקה, ונחשד במעורבות במותו של פלשתיני. לאחר שהתנהל דיון בנושא, בית המשפט דחה את הערר של המשטרה נגד שחרורו כפי שהורה מוקדם. את אינדור מייצגים עורכי הדין אביחי חג'בי ונתי רום מארגון חוננו.

בית המשפט השלום בירושלים החליט לשחרר את פצוע הלינץ' מבנימין, יחיאל אינדור, ולא להיענות לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו בשמונה ימים נוספים. את אינדור ייצגו בדיון עורכי הדין אביחי חג'בי ונתי רום מארגון חוננו. לאחר החלטתו של השופט עמיר שקד ביקשו במשטרה צו ביצוע על מנת לאפשר להם לערער לבית המשפט המחוזי, ודיון בנושא יתקיים בשעה 14:00 אצל השופט אלכסנדר רון.

במהלך הדיון התעקשו עורכי דינו של אינדור כי עברו 12 יום של חקירה בהם הוא שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים, ועם זאת התנהלות המשטרה היא כאילו מדובר ביום הדיונים הראשון. כמו כן נציג המשטרה אמר כי אין להם תיעוד של האירוע מתחילתו ועד סופו. עוד אמר נציג המשטרה כי מספר אבנים נלקחו מהזירה על מנת לבצע בדיקת D.N.A ולברר את זהותם של התוקפים.

"היום גילינו שהסיפורים של היחידה החוקרת לפיה יש דו"ח פתולוגי אינם נכונים"

בנוסף, הודה נציג המשטרה במהלך הדיון כי גופתו של ההרוג לא נותחה, וכי בכוונתם לבקש חוות דעת מהמכון הפתולוגי. נציין כי הדבר סותר את טענת המשטרה מהדיון בשבוע שעבר כי בהתאם להודעה שקיבלו במשטרה, והוצגה בפני בית המשפט, אכן הייתה נתיחה של הגופה. כמו כן הודה נציג המשטרה כי בעדות של הפתולוג הפלסטיני הוא ציין שהירי בוצע ממספר מטרים ושלא נמצא קליע שקושר לנשקו האישי של אינדור.

עו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו מסר לאחר הדיון: "בית המשפט קבע באופן חד משמעי שעניינו של אינדור יכול להיחקר גם כשהוא מצוי במעצר בית. היום גילינו שהסיפורים של היחידה החוקרת לפיה יש דו"ח פתולוגי אינם נכונים. היחידה החוקרת לא יכולה לדעת ממה הוא נהרג, באיזה זווית הוא נהרג והיא גם לא יכולה לענות האם אותה ירייה של אינדור היא זאת שהרגה את הפלסטיני, והאם זה היה אחרי שהוא הותקף בצורה ברוטלית ושברה גולגולתו".

מוקדם יותר הבוקר פורסם כי הלילה במהלך פעילות של בלשי ימ"ר ש"י ובסיוע כוחות צה"ל נעצרו לחקירה 2 פלשתינים (קטין ובגיר) בחשד לתקיפה בנסיבות מחמירות ויידוי אבנים באירוע שאירע בבורקה בתאריך מהמשטרה נמסר כי חקירת האירוע נמשכת צוות החקירה פועל וימשיך לפעול למיצוי הדין עם כלל המעורבים באירוע, צפויים מעצרים נוספים.

יחיאל אינדור

יחיאל אינדור צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בית המשפט דחה אתמול את הערר

נזכיר כי הערר שהגישו עורכי דינו של אינדור אמש, נדחה על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים. בתום הדיון קבע השופט אלכסנדר רון כי אינדור יישאר במעצר לפחות עד מחר, אז מסתיימים ימי הארכת המעצר, זאת על מנת לאפשר מיצוי ראשוני של החקירה.

על פי הכרעת בית המשפט אינדור יישאר במעצר לפחות עד מחר, השופט רון אמר בהחלטו: "עם כל ההבנה הרבה לטענותיו, ויש הבנה, זו עדיין פרשה שבסופה מצא את מותו אדם לכאורה בעקבות ירייה מאקדחו", לדבריו: "נכון לאפשר מיצוי ראשוני של החקירה גם אם הדבר יכביד על החשוד".