הערר של יחיאל אינדור נדחה: "זו עדיין פרשה שבסופה אדם מצא את מותו"

הפצוע הקשה מהתקרית בבורקה הועבר בתום 10 ימי אשפוז למעצר, זאת לאחר שבית המשפט דחה את הערר שהגישו עורכי דינו בנושא: "נכון לאפשר מיצוי ראשוני של החקירה גם אם הדבר יכביד על החשוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/23 13:17 כז באב התשפג

הערר של יחיאל אינדור נדחה: "זו עדיין פרשה שבסופה אדם מצא את מותו"
יחיאל אינדור, שוחרר מבית החולים אחרי 10 ימי אשפוז, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

יחיאל אינדור, שנפצע קשה במהלך ההתפרעויות בבורקה, הועבר הבוקר (ב') למעצר בחשד למעורבות בהרג פלשיתיני, אחרי 10 ימי אשפוז. מעצרו עורר גל של התנגדות, הפגנות וגינויים, וכן האשמות מצד משפחתו כי השב"כ הפעיל לחץ על בית החולים בנוגע לתנאי שחרורו. בתוך כך, עורכי דינו הגישו היום ערעור על ההחלטה, אולם בית המשפט המחוזי דחה את הערר.

השופט: "זו עדיין פרשה שבסופה מצא את מותו אדם"

כאמור, בית המשפט המחוזי בירושלים דן היום בבקשתו של פצוע הלינץ' בבנימין, יחיאל אינדור, לקצר את הארכת המעצר בה הוא נמצא בימים אלו. בתום הדיון קבע השופט אלכסנדר רון כי אינדור יישאר במעצר לפחות עד מחר, אז מסתיימים ימי הארכת המעצר, זאת על מנת לאפשר מיצוי ראשוני של החקירה. את אינדור ייצגו בדיון עורכי הדין נתי רום ועדי קידר מארגון חוננו שדרשו את שחררו מהמעצר.

במהלך הדיון הציג עו"ד רום את מצבו הרפואי של הפצוע וטען: "יש לנו אדם שעבר טראומה רגשית משמעותית, אנשים היו בלחץ היסטורי, לא נעים להיות חמוש יחידי בסיטואציה שכזאת והם מנסים לסגת כל הזמן", אמר עו"ד רום.

על פי הכרעת בית המשפט אינדור יישאר במעצר לפחות עד מחר, השופט רון אמר בהחלטו: "עם כל ההבנה הרבה לטענותיו, ויש הבנה, זו עדיין פרשה שבסופה מצא את מותו אדם לכאורה בעקבות ירייה מאקדחו", לדבריו: "נכון לאפשר מיצוי ראשוני של החקירה גם אם הדבר יכביד על החשוד".

יחד עם זאת, קבע השופט כי לא נשללת הטענה להגנה עצמית. "טענת ההגנה העצמית לגיטימית שבלגיטימית אך מעבר לכך אין בפניי הצדקה להתערבותו של בית משפט זה", קבע השופט.