הריסות הבתים מהמאחז - מול ביתם של סמוטריץ' ובן גביר

במחאה על פינוי המאחז בבנימין, הקימו מפגינים מיצג מול בתיהם של השרים בן גביר וסמוטריץ' - ובו הריסות המבנים שנהרסו ב"אעירה השחר" | "אם איתמר ובצלאל לא היו בתפקידם כיום, הם היו מצטרפים אלינו ויוצאים במחאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/23 09:47 כח באב התשפג

הריסות הבתים מהמאחז - מול ביתם של סמוטריץ' ובן גביר
צילום: ללא

בעקבות הפינוי אתמול (ב') של גבעת "אעירה שחר" הסמוכה לישוב כוכב השחר בבנימין, זאת כיוון שהוקמה על קרקע פלשתינית פרטית, פעילים הקימו מיצג מול ביתם של השרים סמוטריץ' ובן גביר במחאה על הפינוי. ליד בתיהם של נבחרי הציבור העמידו הפעילים ערימת הריסות שנלקחו מבתי המשפחות ב-"אעירה שחר", ועל ידם הציבו שלטים בהם נכתב "סמוטריץ' ובן גביר. להרוס ליהודים - קו אדום!".

אם הם לא ביו בתפקידם - היו מצטרפים למחאה

הפעילים שהציבו את מיצג המחאה מול ביתם של השרים מסרו כי, "ברור לכולנו שאם איתמר ובצלאל לא היו בתפקידם כיום, הם היו מצטרפים אלינו ויוצאים במחאה נגד הריסת בתים ליהודים", טענו. לדבריהם: "מי יודע, אולי הם אפילו היו עוזרים לנו להקים מיצג מחאה דומה מול ביתם של נפתלי בנט או ניר אורבך. אנחנו נמשיך וניישב את ארץ ישראל גם בימי הממשלה הנוכחית כמו שעשינו בימי הממשלה הקודמת".

צילום: ללא

גורם המקורב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', הסביר אמש את פינוי הגבעה: "מדובר במבנים חדשים שנבנו על קרקע פרטית ערבית מוסדרת ולא ניתן להסדיר אותם", כך פורסם ב"חדשות 12", "וביחס אליהם יש דרישה של מערכת הביטחון והמשפטנים לאכיפה". הגורמים הסבירו כי ניסו להגיע לפתרון של הרגע האחרון: "למרבה הצער לא הצלחנו להביא לפתרון בהסכמה של העברתם לאדמות מדינה סמוכות כדי להסדירם כפי שפעלנו ואנחנו פועלים במקומות אחרים, כמו למשל בחומש. במשמרת שלנו אנחנו בונים ומסדירים בהתיישבות בהיקפים חסרי תקדים ועושים זאת בגאון, בסמכות וברשות".