נחשפה התכנית של שר התקשורת לתחום הדואר: "יפתח את השוק לתחרות"

שר התקשורת הגיש להערות הציבור מהלך חדש אותו הוא מקדם - שיאפשר לשחקנים חדשים להיכנס לתחום הדיוור | "המהלך הנוכחי יסיר חסמים, יפתח את השוק לתחרות ויוביל בסופו של דבר לשירותי דואר טובים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/23 17:29 כז באב התשפג

נחשפה התכנית של שר התקשורת לתחום הדואר: "יפתח את השוק לתחרות"
דואר ישראל, הרפורמה יוצאת לדרך, צילום: Moshe Shai/FLASH90

משרד התקשורת מפרסם היום (ב') שימוע להערות הציבור בנושא היתר כללי שמטרתו להסיר חסמי כניסה משוק הדואר ולאפשר לשחקנים לעסוק בכל שירותי הדואר בתחום המוסדר (פנים ארצי ובינלאומי) שהם שירותי איסוף, העברה, חלוקה או מסירה של דבר דואר שמשקלו אינו עולה על 500 גרם. עד היום, ניתן היה לתת חלק משירותי הדואר בתחום המוסדר מכוח ההיתרים שהוענקו בעבר ושמוצע לבטלם. ביניהם, שירותי דואר כמותי של מעל 1,000 דברי דואר במשלוח, ושירותי בלדרות שמחירם עולה על 5.40 שקלים. המהלך צפוי לעודד חברות נוספות להיכנס לתחום.

לאור זאת, כדי להבטיח את הרחבת התחרות בתחום המוסדר בישראל והגברת השקיפות, המשרד מפרסם שימוע על דיווח ומדידת נתחי השוק בשירותי הדואר בתחום המוסדר בישראל ומתכונת הפרסום לציבור. הדיווח ישקף לציבור, ללקוחות ולספקי שירותי הדואר, את גודלו של כל שוק הדואר בתחום זה ואת השחקנים הדומיננטיים בו.

קרעי

קרעי, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"המהלך הנוכחי יסיר חסמים ויפתח את השוק לתחרות"

הדיווח גם יאפשר לקבוע מי הוא "בעל היתר מהותי" המחזיק בשיעור של 10% או יותר משוק הדואר בתחום המוסדר בישראל, עליו חלות חובות מוגברות בהתאם להיתר הכללי למתן שירותי דואר בתחום המוסדר.

שר התקשורת קרעי מבר כי, "כפי שאמרתי תמיד, הדבר שעומד לנגד עיני זה שיפור השירות לצרכן", לדבריו: "המהלך הנוכחי יסיר חסמים, יפתח את השוק לתחרות ויוביל בסופו של דבר לשירותי דואר טובים יותר לציבור הישראלי". מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל) מימון (מוני) שמילה הצטרף: "מהלך נוסף שמהותו הסרת חסמים שיביאו לריבוי שחקנים ולתחרות משוכללת שיובילו לשירות טוב ואיכותי יותר לציבור".