לוחם יהל"ם רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל נפטר במהלך אימון

חייל צה"ל התמוטט הבוקר במהלך אימון במרכז הארץ - לאחר פעולות החייאה נקבע מותו | המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, הוכרז על עוצר אימונים ליומיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/23 12:23 כז באב התשפג | עודכן בתאריך 14/08/23 13:32

לוחם יהל"ם רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל נפטר במהלך אימון
צילום: דובר צה"ל

אסון בצה"ל: חייל צה"ל מיחידה המובחרת "יהל"ם" של חיל ההנדסה, התמוטט הבוקר (ב') במהלך אימון במרכז הארץ, החייל טופל על ידי גורמי רפואה בשטח ומותו נקבע לאחר מאמצי החייאה. ‏הודעה נמסרה למשפחתו. ‏המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.

בעקבות האירוע הנחה מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, על עוצר אימונים שימשך עד יום רביעי בשעה 05:00. מצה"ל נמסר בעקבות האירוע הטרגי: "‏צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

אימון צה"ל. אילוסטרציה

אימון צה"ל. אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתחקיר ראשוני של האירוע הקשה, עולה כי הלוחם התייבש ואיבד את הכרתו כתוצאה מעומס החום, במהלך אימון זחילה בשטח האש במתקן אדם. יש לציין כי האימון אושר על ידי קצין בדרגת סא"ל שבדק את תנאי מזג האוויר, כך שהאימון נערך בהתאם להנחיות. עוד עולה מהתחקיר הראשוני כי הלוחם שהתגייס במרץ, היה עם ציוד לחימה מלא, וכי לוחמים אחרים התלוננו על כאבי ראש.

לפני פחות מחודש - סרן לידר פרץ נהרגה בבסיס צאלים

לפני פחות מחודש, סרן לידר פרץ ז"ל, בת 21 מאור יהודה, קצינת לוגיסטיקה מחטיבה 7 נהרגה במהלך עבודה בבסיס צאלים בדרום הארץ. הקצינה הועלתה בדרגתה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותה.

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, ובסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. בנוסף, בהחלטה משותפת של ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו, ומפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין הוחלט על הקמת צוות מומחים בראשות מפקד אגד טנ"א ארצי, אלוף-משנה משה ארצי.

סרן לידר פרץ ז"ל |

סרן לידר פרץ ז"ל | , צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר את תנחומיו: "שרה ואני שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחתה של קצינת צה"ל, סרן לידר פרץ ז"ל, בת 21 מאור יהודה, שנהרגה הבוקר בתאונה במהלך עבודה בבסיס צה"ל בדרום הארץ. יהי זכרה ברוך!".