מבצע בית וגן

תוואי טרור תת קרקעי - נחשפה הפעילות המיוחדת במסגד בג'נין

לאחר שצה"ל ושב"כ נטרלו את הפירים התת קרקעיים במסגד 'אל אנאצרי' בג'נין, לוחמי יחידת יהל"ם חקרו את תוואי המסגד באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים וחשפו את תשתיות הטרור במקום | הכוחות נעזרו בכלבי יחידת עוקץ

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/07/23 12:12 טו בתמוז התשפג

תוואי טרור תת קרקעי - נחשפה הפעילות המיוחדת במסגד בג'נין
תשתית הטרור במסגד , צילום: דובר צה"ל, דוברות שב"כ

במהלך הלילה (ב') ולאחר פעילות של לוחמי יחידת אגוז ויהל"ם, על בסיס מידע מודיעיני מדויק של שב"כ להחרמת אמל"ח ולנטרול הפירים במסגד 'אל אנאצר' במחנה הפליטים, לוחמי יחידת יהל"ם חקרו את תוואי המסגד באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים וחשפו תשתית טרור מקיפה שיצאה משטח המסגד.

מפקד יחידת אגוז, סא"ל מ' בפעילות במסגד צילום: דובר צה"ל, דוברות שב"כ

נשק ובובות: המסגד הצמוד לגן הילדים

במסגד עצמו שנמצא בצמוד לגן ילדים נמצאו כלי לחימה רבים וחמ"ל מרכזי ששימש את המחבלים בעיר. במסגד בן שתי הקומות נמצאו בערבוביה נשק ורימונים יחד עם ציוד לגני ילדים ובובות. בקומת הקרקע נמצאו שתי הפירים ששימשו את המחבלים ונוטרלו. 

תיאור המסגד

תיאור המסגד צילום: דובר צה"ל

מפקד יחידת אגוז, סא"ל מ' אמר לאחר חשיפת תשתית הטרור כי "החפירות שבוצעו במסגד הפכו אותו ליעד מבוצר". בנוסף, במהלך הפעילות כלבי יחידת עוקץ פעלו במרחב ושידרו לאחור מודיעין טקטי לכוחות המתמרנים.

בצמוד לגן ילדים, המסגד ששימש את המחבלים

בצמוד לגן ילדים, המסגד ששימש את המחבלים צילום: דובר צה"ל

הערכת מצב של שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ

במקביל, שר הביטחון יואב גלנט סיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ ובכירים נוספים במערכת הביטחון. שר הביטחון קיבל סקירה על המאמצים הנעשים בשטח לסיכול מחבלים והשמדת תשתיות טרור, ועל השגת היעדים המבצעיים של צה"ל והשב"כ במהלך היממה האחרונה.

הרמטכ"ל ושר הביטחון, היום

הרמטכ"ל ושר הביטחון, היום צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון