מתח בגבול לבנון: פעיל חיזבאללה השליך בקת"ב לשטח ישראל

פעיל חיזבאללה השליך בקבוק תבערה מעבר לגדר הגבול עם לבנון באזור מטולה | נזק נגרם למעביר מים סמוך לגדר, כוחות צה"ל הגיבו לאירוע בירי אזהרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/23 18:56 כו באב התשפג | עודכן בתאריך 13/08/23 19:25

מתח בגבול לבנון: פעיל חיזבאללה השליך בקת"ב לשטח ישראל
גבול לבנון, צילום: דובר צה"ל

המתיחות בגבול לבנון נמשכת: פעיל חיזבאללה לבנוני השליך הערב (א') בקבוק תבערה, שנחת סמוך למטולה, בצד הישראלי של גדר המערכת. על פי הדיווח כבל אינדיקציה של מעביר מים ניזוק, אולם איש לא נפגע ובכוחות צה"ל תיקנו את הנזק. בתגובה לאירוע החמור לוחמי צה"ל ביצעו ירי אזהרה.

כבר מספר חודשים שגבול הצפון אינו שקט. מה שהחל במספר אירועים, הפך למתיחות יום יומית על גדר הגבול כשבחודשים האחרונים מתגברים ביקורי בכירי מערכת הביטחון על גדר הגבול. לאחר ביקורו של שר הביטחון גלנט לפני מספר ימים על גדר הגבול, גורם ביטחוני בכיר אומר הערב ל"חדשות 12" כי "המרחק בין פרובוקציות של חיזבאללה לבין פעולות ממשיות שהארגון ינסה להוציא התקצר משמעותית - בשל הביטחון הגובר של נסראללה".

"אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן"

נזכיר כי כאשר סייר שר הביטחון גלנט בגבול הצפון, העביר מסר ברור לחיזבאללה ולנסראללה עצמו. "אני מזהיר את חיזבאללה, את נסראללה - לא לעשות טעות" אמר גלנט והוסיף: "עשיתם טעויות בעבר, שילמתם מחירים מאוד כבדים. אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן. לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה ושל לבנון אם נידרש לזה".