נערות עלו על אוטובוס ונדרשו להתכסות: "בנות מאחורה"

"זו מדינת היהודים ואתן צריכות להבין את זה, זה מה שקורה עכשיו במדינה הזו" - כך הגיב נהג אוטובוס לקבוצת נערות, בעת שדרש מהם לשבת במושב האחרוי ולכסות את עצמם

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/23 16:24 כו באב התשפג

נערות עלו על אוטובוס ונדרשו להתכסות: "בנות מאחורה"
קבוצת נערות, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

קבוצת נערות בנות 15, עלו היום (א') על אוטובוס בדרך לקמפינג בכנרת והתבקשו על ידי הנהג להתכסות ולשבת מאחור. בתיעוד שהתפרסם בשעה האחרונה, טענו הנערות כי הנהג הסביר את דרישתו בהתרחשויות האחרונות: "זו מדינת היהודים ואתן צריכות להבין את זה, זה מה שקורה עכשיו במדינה הזו".

"בנות מאחורה - בנים מקדימה"

בעדות שמסרו מאוחר יותר אמרו הנערות: "היינו בדרך לכינרת וזה היה הקו היחיד. הנהג ביקש ממנו להתלבש ולכסות את עצמנו,ואמר ברמקול: "בנות מאחורה-בנים מקדימה", הנוסעים הפנו מבטים והרגשנו מוטרדות, היינו חסרות אונים. הנהג טען שהוא מדבר בשם החרדים שנסעו באוטובוס, הנהג אמר שאנו אורחות ואלו הכללים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב לתיעוד בחריפות בחשבון הטוויטר שלו: "לא ניתן לישראל להפוך לאיראן. הדרת נשים זה לא כאן". איש מפלגת העבודה, הסרוג יאיא פינק, הגיב גם הוא לתיעוד וכתב: ".מדינת הלכה זה היעד הסופי של הממשלה הגרועה הזאת. לשמחתנו הם המיעוט היום בישראל ובקרוב ילכו הביתה".

ליברמן

ליברמן - זעם על התקרית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"זו רוח התקופה ועלינו להיאבק בה"

גם הכתבת הסרוגה, חן ארצי סרור, הגיבה לתיעוד וכתבה: "למה הפרדה במעיינות רק בפיילוט ורק שעתיים ורק לקיץ לא תקום ולא תהיה? כי אין אמון. כי עושים פה הכל בשביל לייצר סטנדרט חברתי חדש שלא נכתב בשום חוק.ועם זה אי אפשר להסכים. בין אוטובוס ההפרדה בבית שמש לאוטובוס בדרך לכנרת עובר קו אחד. זו רוח התקופה. ועלינו להאבק בה".