ללא תיאום עם נתניהו: המהלך המתוכנן של הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד

הרצי הלוי, רונן בר ודדי ברנע שוקלים להציג לציבור את תמונת המצב בצה"ל, השב"כ והמוסד | השלושה מתואמים ביניהם - אך לא ינאמו יחד | הצעד החריג נשקל בעקבות סירובו של נתניהו לכנס את הקבינט ולמסור לשרים את תמונת המצב

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/23 11:32 כו באב התשפג

ללא תיאום עם נתניהו: המהלך המתוכנן של הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המוסד
נתניהו,, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המחאה נגד הרפורמה מהשפטית כבר עברה לפסים מעשיים עם סרבנות מילואים ופגיעה במוסדות ביטחוניים נוספים. בתגובה לאירועים, ובמטרה לשקף לציבור את המצב, שוקלים הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ שוקלים לנאום לציבור ולהציג בעצמם את תמונת המצב.

צעד חריג - מעל ראשו של נתניהו

על פי הפרסום הבוקר (א') באתר N12, השלושה מתואמים ביניהם ואם יבחרו לצאת לציבור - הדבר יקרה עוד החודש. השלושה לא ינאמו יחד, אך כאמור מתואמים ביניהם. מדובר בצעד חריג מאוד מעל ראשו של ראש הממשלה נתניהו. על פי הדיווח, השלושה שוקלים את הצעד בעקבות סירובו של נתניהו לכנס את הקבינט הביטחוני ולמסור לשרים את המצב לאשורו.

הרצי הלוי, ארכיון

הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

ראש השב"כ רונן בר

ראש השב"כ רונן בר | צילום: Flash90

ראש המוסד דדי ברנע, שיחה עם חלק מהעובדים

ראש המוסד דדי ברנע | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בקבינט כמה שרים דרשו לקבל עדכון על מצב הכשירות בצה"ל, ונדחו על ידי נתניהו בטענה להדלפות. נזכיר כי לפני כשבועיים צוטט ראש המוסד ברנע בכנס של חלק מעובדי הארגון, בו ביקשו לדון במשמעות החקיקה של הרפורמה המשפטית. על פי הדיווח, אמר ראש המוסד לנוכחים כי "אם המצב יגיע למשבר חוקתי אהיה בצד הנכון, אבל כרגע זו לא העת".

החיזוק של נתניהו לראש השב"כ

נתניהו שוחח לאחרונה עם ראש השב"כ, רונן בר, על רקע מתקפות של חברי כנסת נגדו. נתניהו גיבה את פעולות השב"כ למען ביטחון ישראל, ואמר לבר כי הוא מגבה אותו ואת אנשי השירות "על העבודה החשובה שהם עושים למען ביטחון אזרחי ישראל מסביב לשעון".