הקלה משמעותית: קריטריון חדש יאפשר לחולים לקבל החזר כספי על התרופות היקרות

הוועדה להחזר מסים עקיפים אישרה מבחן חדש שמאפשר החזר מע"מ לתרופות מצילות חיים ותרופות חמלה | אמסלם בירך: "מדובר בסוג של צוואה שזכיתי להגשים לזכר אשתי המנוחה רוזי ז"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/23 10:43 כו באב התשפג

הקלה משמעותית: קריטריון חדש יאפשר לחולים לקבל החזר כספי על התרופות היקרות
צילום: shutterstock

הוועדה להחזר מסים עקיפים במשרד האוצר אישרה היום (א') לראשונה תוספת קריטריון חדש לסל הקריטריונים של הוועדה המאפשר החזר מע"מ על תרופות מצילות חיים. מטרתו של הקריטריון החדש היא להקל על הנטל הכלכלי המוטל על חולים קשים הזקוקים לטיפול תרופתי מציל חיים ושעלותו השנתית עולה על 90,000 ש"ח.

פרטי הקריטריון

הקריטריון החדש מאפשר לקבל החזר מלא על מע"מ ששולם ברכישת תרופות מצילות חיים שאינן בסל התרופות או תוכניות השב"ן (שירותי בריאות נוספים). הקריטריון יחול על כל תרופה שתוגדר מצילת חיים, הן תרופות אונקולוגיות והן תרופות מצילות חיים שניתנות לטיפול במחלות אחרות. בנוסף, הקריטריון מאפשר החזר תשלום המע"מ על יבוא תרופות חמלה שניתנות ללא עלות על ידי חברות תרופות לחולים במחלות קשות.

בית חולים איכיליבוב, ארכיון

בית חולים איכילוב, ארכיון | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הוועדה, בראשות היועץ המשפטי של מנהל הכנסות המדינה באגף הכלכלן הראשי ובהשתתפות גורמי המקצוע מרשות המסים, אגף החשב הכללי ואגף התקציבים אישרה את הקריטריון לאחר עבודת מטה מקצועית במשרד האוצר שכללה הליך של התייעצות ציבור.

אמסלם: מדובר בפרויקט חיים שלי

השר דודי אמסלם, שקידם את העניין, בירך: "מדובר בפרוייקט חיים שלי, אותו אני מקדם כבר מיומי הראשון בכנסת ישראל, ולמרות הקשיים הרבים בדרך אני שמח ומאושר שנפלה בחלקי הזכות לראות את המיזם קורם עור וגידים. מדובר בסוג של צוואה שזכיתי להגשים לזכר אשתי המנוחה רוזי ז"ל, ולמען חולים רבים שיזכו לעוד כמה חודשים או שנים טובות בזכות העובדה שיוכלו להשיג תרופות מצילות חיים ללא מע''מ".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "צעד ערכי ומוסרי ראשון במעלה המקדשת את ערך החיים. החלטה זו מקבלת משנה חשיבות על רקע יוקר המחיה שפוגש את החולים ומשפחותיהם ומתווסף על הנטל הכלכלי של מימון תרופות יקרות מאוד"