הרב אברהם סתיו: "הסילוף שנעשה בתקשורת לדברי הרב קוסטינר מזעזע"

ראש ישיבת מצפה רמון השתתף בהפגנה נגד תנאי כליאתו של עמירם בן אוליאל ודרש להעבירו לאגף התורני לפני החגים המתקרבים, בין היתר אמר כי הוא דורש לשחררו | אחרי שדבריו עוררו סערה, הרב סתיו ענה למבקרים: "אם אתם לא מצליחים להבין רבנים תבקשו שיסבירו לכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/23 10:30 כו באב התשפג

הרב אברהם סתיו: "הסילוף שנעשה בתקשורת לדברי הרב קוסטינר מזעזע"
צילום: מכינת בני דוד עלי

ביום שישי האחרון התשתתף ראש ישיבת מצפה רמון, הרב צבי קוסטינר, בהפגנה הדורשת צדק לעמירם בן אוליאל. קוסטינר אמר בהפגנה כי מדובר ב"עוולה גדולה" וכי "שמים אותו בבידוד שמונה שנים, שום דבר לא נותנים לו". בין היתר קרא הרב לשחרורו של עמירם ואמר כי מדובר ב"אנחנו רוצים לשחרר אותו בכלל, חנינה לגמרי". הדברים עוררו סערה תקשורתית, והרב סתיו יצא להגנתו של הרב קוסטינר.

סערה תקשורתית: "איש מסית מלא ברעל"

נזכיר כי בן אוליאל הורשע בזריקת בקבוק תבערה בדומא ביולי 2015, בקבוק שהצית שריפה בה נספו בני הזוג סעד וריהאם דַוָואבְּשֶה ובנם בן השנה וחצי עלי. במאי 2020 הורשע בן אוליאל ברצח שלושת בני המשפחה ובעברות נוספות, אחרי שהודה במעשה ושחזר אותו. ההודאה נמסרה לאחר חקירת שב"כ שכללה עינויים, ולאחר מכן בן אוליאל חזר בו.

עמירם בן אוליאל

עמירם בן אוליאל | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות הדברים של הרב קוסטינר החלה סערה תקשורתית, כאשר בין היתר הכתב הצבאי רועי שרון כתב כי "כבר לא קומץ ולא נערי גבעות, ראש ישיבת הסדר קורא לשחרר את רוצח משפחת דוואבשה". יושבת ראש מפלגת "העבודה", מירב מיכאלי, תקפה גם היא את הרב קוסטינר וכתבה: "ככה נראים תומכי הטרור היהודי. איש מסית מלא ברעל".

הרב סתיו: "אפשר לתעב את רצח משפחת דוואבשה ובה בעת לפקפק בכך שבן אוליאל ביצע אותו"

מי שיצא להגנתו של הרב קוסטינר הוא הרב אברהם סתיו, שכתב כי "אפשר לתעב את רצח משפחת דוואבשה ובה בעת לפקפק בכך שבן אוליאל ביצע אותו". לדבריו, אפשר לחשוב שבן אוליאל ביצע את הרצח - ובה בעת לטעון שמגיעות לו זכויות כמו של כל אסיר. "הסילוף שנעשה בתקשורת לדברי הרב קוסטינר מזעזע. אם אתם לא מצליחים להבין רבנים תבקשו שיסבירו לכם. בשמחה".