שני ילדים נעלמו מכפר ערבי - ונמצאו בבית ריק בגבעת "קומי אורי"

שני ילדים נעלמו מהכפר עוריף - תושבי קומי אורי מצאו אותם ישנים בבית ריק בגבעה | תושב הגבעה סיפר: "האירוע היה מאוד מלחיץ, כי פתאום ראינו מאות ערבים עולים מהכפר לעבר בתי הגבעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/23 21:43 כה באב התשפג

שני ילדים נעלמו מכפר ערבי - ונמצאו בבית ריק בגבעת "קומי אורי"
הילדים בבית הריק, צילום: ללא

במהלך יום שישי בערב נעלמו שני ילדים קטנים כבני 3 מהכפר עוריף, כאשר מאוחר יותר נמצא תיעוד שלהם כשהם עולים לכיוון גבעת קומי אורי הסמוכה ליישוב יצהר. מאות ערבים שהשתתפו בחיפושים החלו לעלות עם פנסים לכיוון הגבעה לחפש את הילדים.

אחד מהילדים המשיך לישון לאורך כל האירוע

כוחות הביטחון בליווי גששים החלו לקיים סריקות בפאתי היישוב. על מנת למנוע כניסת ערבים לתחומי השכונה, הגיעו גם תושבים מיצהר למקום. תושבי קומי אורי החלו בחיפושים בתוך הגבעה, ולאחר זמן מצאו את שני הילדים כשהם ישנים על ספה בבית ריק, וקראו לגששים. כוחות הביטחון העבירו את הילדים לבני משפחותיהם. אחד מהילדים המשיך לישון לאורך כל האירוע, ולא היה מודע לדרמה הייחודית.

צילום: Sraya Diamant/Flash90

אריאל דנינו, תושב גבעת קומי שהיה ממוצאי הילדים: "האירוע היה מאוד מלחיץ, כי פתאום ראינו מאות ערבים עולים מהכפר לעבר בתי הגבעה. אחרי שמצאנו והעברנו את הילדים, הצטמררתי מהמחשבה מה חלילה היה קורה במקרה הפוך".

דנינו מוסיף גם את ההיבט התקשורתי מהסיפור: "בשבת שעברה, אחרי "אירועי בורקא" במהלכם הותקפו ונפצעו תושבי עוז ציון שנאלצו להגן על חייהם, במשך שבת שלמה דובר צה"ל והתקשורת הישראלית אימצו לחלוטין את טענות הפלסטינים, והובילו לינץ' תקשורתי בתושבי הגבעה, שבגלל קדושת השבת היו מנועים מלהציג את העובדות. גם השבת, חששנו לאורך כל השבת הזו מה יכתבו על סיפור הילדים האבודים, ואיך אפשר לשפוך את דמנו גם במקרה הזה. את הלקח הזה צריך לזכור כל מי שצורך תקשורת בישראל".