"קומי אורי, הגבעה האהובה שלנו, כבר שנה במצור צבאי"

אביה דנינו ומרים זארוג ביקשו לדבר על החיים הקשים בגבעה בה הן מתגוררות, ובעל כורחן הפכו לוויראליות בשל כיסויי הראש שלהן. דנינו כתבה: "החלטתי לנצל את ההד הזה לטובת המטרה שלשמה התכנסנו - המלחמה של המדינה בארץ ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/11/20 20:24 ט בכסלו התשפא

"קומי אורי, הגבעה האהובה שלנו, כבר שנה במצור צבאי"
אביה דנינו, צילום: אברהם שפירא

אביה דנינו ומרים זארוג, המתגוררות בגבעה "קומי אורי" הסמוכה ליצהר בשומרון, הגיעו אתמול לערוץ 20, בכדי לדבר על הקשיים של תושבי המאחז המוגדר כשטח צבאי סגור. אלא שבמקום לקבל תשומת לב פוליטית-ביטחונית, כיסויי הראש שלהן הפכו לתופעת רשת ויראלית. דנינו, כתבה הערב (ד') בחשבון הפייסבוק שלה: "היו לי מחשבות מה בדיוק לכתוב אחרי כל היום האחרון. ובסוף החלטתי לנצל את ההד הזה לטובת המטרה שלשמה התכנסנו ודרשה השארה של בעל פצוע ונסיעה ארוכה באמת באחת התקופות הכי עמוסות ומורכבות בחיים שלי".

בנייה בלתי חוקית: כיסויי הראש הוויראליים של נשות המאחז קומי אורי

"קומי אורי הגבעה האהובה שלנו כבר שנה במצור צבאי", כתבה דנינו בכאב. "אין אפשרות למי שאינו תושב הגבעה להיכנס - לא סבא וסבתא, לא דודים, לא בייביסיטר, לא משלוח של המכולת בזמן בידוד קורונה, לא טכנאי גז וכנראה שגם לפיזיותרפיסט של אריאל לא ייתנו להיכנס. אין לי כוח לבדוק האמת. מתוך שש משפחות הגבעה, שלוש משפחות שבתיהן נהרסו בעיצומו של הסגר הראשון (אגב, באותו יום נדחה הרס בית של מחבל בגלל הקורונה) אינן מורשות להיכנס לגבעה מאז ההרס כי 'אתם כבר לא תושבי הגבעה'".

דנינו חשפה מעט ממה שעוברים תושבי המאחז, המוגדר כשטח צבאי סגור: "בנוסף לאכיפת החוק היבש כוחות מגב שנמצאים פה בקביעות מתנכלים לתושבים - אם בשריפת ציוד אישי של התושבים בשביל להדליק מדורה בלילה, הוספת הוראות לא חוקיות ככל העולה על רוח המפקד באותו רגע, מרדפים אחרי כל רכב שנכנס לגבעה מחשש שמא הברחנו פנימה מסתנן, פתחו לנו דלתות של רכבים תוך כדי נסיעה, סינוורים באופן קבוע כשרכב עובר לידם, ניסיונות לטפול האשמות על תושבים - דריסת שוטר/תקיפת שוטר/עבירה על הצו תוך שימוש בפרובוקציות כמו קפיצה מול רכב נוסע או התגרות מכוונת".

"אני אישית חטפתי מכות בחודש שמיני כי הייתי בלי ת.ז ועוכבתי ארבעים דקות בכניסה לגבעה וכשהביאו לי את משכני דחפו אותי ממנה ולא נתנו לי לגשת אליה. אריאל חטף מכות כשקלטו בשבת שאין לו מצלמה, אז היידה. שכן שלנו חטף קת בפרצוף כי הוא לא בטוב בעין של מגבניק. אתמול הכניסו מכות לשכן שהשוטר התפרץ לו לכביש וניסה להאשים אותו בדריסת שוטר".

דיננו כתבה כי מבחינתם העיקר הוא המלחמה של המדינה בארץ ישראל: "אנחנו לא הסיפור כאן. הסיפור הוא מלחמה של המדינה בארץ ישראל. אנחנו עוד ביטוי לזה. שש משפחות שנתונות כבנות ערובה בידי מערכת שלא רוצה למגר אלימות, אלא יוצרת אותה במו ידיה ושולחת חיילי מג"ב לעימות עם משפחות וילדים. נמאס"

ודבר אחרון", סיימה תושבת קומי אורי, "מישהי מתוקה אמרה לי שמי שמלבינים את פניו ברבים יכול לבקש מה שירצה מהשם יתברך אז אני מתפללת לגאולת ארץ ישראל השלמה במהרה ובתוכה גבעת קומי אורי תובב"א. וכמובן רפואה שלמה לאריאל. תודה לכולם על המילים הטובות שנשלחו בפרטי ובפומבי".