עסקת חילופי שבויים בין איראן לארצות הברית - בישראל מתנגדים

הבנות בין ארצות הברית לאיראן הובילו לסיכום על חילופי שבויים והפשרת כספים מרווחי הנפט של המשטר האיראני, בלשכת ראש הממשלה תקפו: "הסדרים שלא מפרקים את תשתיות הגרעין של איראן ורק מעניקים לה כספים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/23 21:21 כה באב התשפג

עסקת חילופי שבויים בין איראן לארצות הברית - בישראל מתנגדים
צילום: AP Photo/ Andrew Harnik

בסוף השבוע האחרון דווח כי מתגבש הסכם נדיר מסוגו בין ארצות הברית לאיראן, במסגרתו איראן צפויה לשחרר חמישה אסירים אמריקנים שבהם היא מחזיקה בתמורה לשחרור של כמה אסירים איראנים והפשרתו של כסף ממכירות הנפט שלה.

"הסדרים שלא מפרקים את תשתיות הגרעין של איראן לא עוצרים את תכנית הגרעין שלה ורק מעניקים לה כספים שיגיעו לגורמי טרור בחסות איראן"

האזרחים שישוחררו מאיראן הם בעלי אזרחות אמריקנית-איראנית, כאשר רק לאחר הפשרתו של הכסף הם ישוחררו מהמדינה. מדובר בשישה מיליארד דולר מרווחי מכירות הנפט של איראן, כסף שהעברתו הוקפאה על ידי דרום קוריאה לפני כמה שנים.

כאמור, ישראל הביעה התנגדות להבנות בין ארצות הברית לאיראן שהובילו לעסקת חילופי השבויים. בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסרו כי "עמדתה של ישראל ידועה, לפיה הסדרים שלא מפרקים את תשתיות הגרעין של איראן לא עוצרים את תכנית הגרעין שלה ורק מעניקים לה כספים שיגיעו לגורמי טרור בחסות איראן".