דרמה: שב"כ עצר מרגל איראני בישראל

שב"כ סיכל ניסיון ריגול איראני בישראל. יהודי תושב איראן עוכב לחקירה הלילה בנתב"ג והודה כי קיבל משימות שונות מגורמי ביטחון איראניים | "חלק ממאמץ איראני רחב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/23 14:05 כד באב התשפג

דרמה: שב"כ עצר מרגל איראני בישראל
איראן, צילום: shutterstock

הותר לפרסום כי הלילה (ו׳) עוכב ע"י שב"כ בנתב"ג יהודי תושב איראן, בעל קרובי משפחה בישראל, שנחשד כי שיתף פעולה עם גורמי ביטחון איראניים. עם נחיתתו בישראל, עוכב ונחקר ע"י חוקרי שב"כ והודה כי הגיע לצורך ביצוע משימות, בהן איסוף מידע וצילום סמוי מטעם גורמי ביטחון איראניים.

תודרך באיראן וקיבל אמצעים למימוש משימותיו

עוד עלה בחקירתו כי נפגש עם גורמי ביטחון איראניים, תודרך לפני הגעתו לישראל וקיבל אמצעים למימוש משימותיו. בין האמצעים שקיבל - קופסת טישו שנועדה לטובת הסלקת אמצעי מצלם, טלפונים, מטענים ניידים וכסף. מוערך כי אמצעים אלו הועברו אליו לטובת מימוש ריגול חשאי על יעדים בישראל.

חלק מהאמצעים שנתפסו

חלק מהאמצעים שנתפסו צילום: דוברות שב"כ

במהלך הגעתו לישראל התבקש לבצע איסוף מידע על כתובות בישראל שאותן אמור היה לקבל ממפעילו האיראני לאחר כניסתו. עם סיום חקירתו, סורבה כניסתו לישראל והוא עלה על מטוס בדרכו חזרה לאיראן.

"אירוע זה הוא חלק ממאמץ איראני רחב לבסס צירי ריגול וטרור בישראל, לצד ההשפעה ברשת להרחבת השסע החברתי. שירות הביטחון הכללי, יחד עם שותפיו במערכת הביטחון, פועל כל העת וימשיך לפעול בנחישות לאיתור וסיכול ניסיונות של איראן לפעול כנגד מדינת ישראל הן מול פעילות טרור והן בריגול ובסייבר", נמסר.