"פרקליטות המדינה ושירות הביטחון הכללי רודפים את אלישע ירד"

הפרקליטות הגישה פעם נוספת לבית המשפט העליון בקשת ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי נגד השחרור | עו"ד נתי רום: "הפרקליטות והשב"כ מנסים להכריח את המערכת לפסוק את הדין רק בהתאם למה שהם רוצים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/23 13:30 כג באב התשפג

"פרקליטות המדינה ושירות הביטחון הכללי רודפים את אלישע ירד"
אלישע ירד, אתמול | , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

לאחר יום שלם של דיונים, הורה אתמול בית המשפט המחוזי לשחרר למעצר בית את אלישע ירד, החשוד במעורבות גרימה מותו של הפלשתיני קוסאי מעטאן בשבת האחרונה. אלא שהיום (ה') הפרקליטות הגישה פעם נוספת לבית המשפט העליון בקשת ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי נגד השחרור, בה נטען כי ירד "מסכן את שלום הציבור".

בחוננו זועמים: "הפרקליטות והשב"כ מנסים להכריח את המערכת לפסוק את הדין רק בהתאם למה שהם רוצים"

בארגון חוננו הגיבו באכזבה לדברים. עורך דינו של ירד, נתי רום, הסביר כי "הגשת בקשת רשות ערעור בהליך הפלילי היא נדירה, שלא נאמר קבלת רשות שכזו". רום המשיך בחריפות: "הפרקליטות והשב"כ לא מתבלבלים אפילו לא לרגע ולא נותנים לעובדות ולפסיקות בית המשפט לבלבל אותם, אלא הם לא יורדים מהעץ ומנסים להכריח את המערכת לפסוק את הדין רק בהתאם למה שהם רוצים. הלוואי ואפילו מקצת המאמצים שמושקעים פה ייעשו כלפי 300 הפורעים שניסו לרצוח את מרשיי ואחרים".

עו"ד אביחי חג'בי, עורך דינו של יחיאל אינדור, שמאושפז במרכז הרפואי שערי צדק ושמעצרו הוארך אמש עד ליום שישי, מסר: "פרקליטות המדינה ושירות הביטחון הכללי רודפים את אלישע ירד. מדובר בהתנהגות שלא מתאימה לרשויות של מדינה דמוקרטית".

עו"ד עדי קידר, גם הוא מחוננו, אמר: "אנו מצרים על הבקשה. נראה שהשירות הביטחון הכללי, המשטרה והפרקליטות, דואגים לכבודם יותר מאשר לזכויות אדם וסדרי דין. אנחנו מקווים שבית המשפט ידחה על הסף את הבקשה מבלי לקיים דיון בנושא".