"פרטאץ'": ירד שוחרר למעצר בית - אינדור יישאר עצור בשערי צדק

למרות התעקשות המשטרה והפרקליטות בית המשפט המחוזי שחרר את אלישע ירד למעצר בית. הפצוע יחיאל אינדור יישאר במעצר עד ליום שישי | עוה"ד נתי רום מחוננו: "אני מאוד מקווה שהתקשורת שידעה כל הזמן לצאת כנגדו תדע גם לטהר את שמו ולתקן את העוול הנורא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/23 21:36 כב באב התשפג

"פרטאץ'": ירד שוחרר למעצר בית - אינדור יישאר עצור בשערי צדק
אלישע ירד, הבוקר | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשעה 08:30 הבוקר (ד') התחיל בבית המשפט העליון דיון בערר הפרקליטות כנגד החלטת בית המשפט המחוזי מאתמול, להורות על שחרורו ממעצר של אלישע ירד. הערב סביב השעה 21:00 ולאחר יום שלם של דיונים הורה בית המשפט המחוזי לשחרר את ירד למעצר בית, לאחר שדחה את בקשת עיכוב הביצוע של המדינה דקות קודם לכן.

בשעות הצהריים שוחררו ירד ואינדור למעצר בית, אלא שבימ"ר ש"י הגישו ערר לבימ"ש המחוזי בירושלים כנגד החלטת בית המשפט השלום לשחרר את השניים, ובית המשפט המחוזי קבע דיון דחוף לשעה 17:30. הדיון נדחה בשל איחור נציג המשטרה, שביקש לדחות את הדיון כדי לאפשר את הגעת נציגי השב"כ והפרקליטות לדיון.

בהמשך, עורכי הדין מארגון חוננו עדי קידר ונתי רום נטשו את אולם הדיונים במחאה על הפרת כללי הדיון של השופטת שאישרה לשב"כ לנהל דיון במעמד צד אחד - ללא ייצוג של שני המתיישבים. השופטת תמר בר-אשר איימה לעצור את המתיישבים אם עורכי הדין לא ישובו לאולם והדיון נמשך לאחר שחזרו עורכי הדין. בימה"ש דחה את בקשת פרקליטות ירושלים לדיון במעמד צד אחד, ללא עורכי הדין, ויכוח קולני פרץ בין הפרקליטה לבין השופטת. כאמור, בסיום הדיון שוחרר ירד למעצר בית.

נתי רום ואלישע ירד |

נתי רום ואלישע ירד | צילום: חוננו

"פרטאץ' כזה לא נראה הרבה זמן"

עוה"ד נתי רום המייצג את ירד מטעם ארגון חוננו, אמר בצאת השניים מבית המשפט: "כמו שבית המשפט קבע, 'פרטאץ' כזה לא נראה הרבה זמן. מאות תיקים אף פעם לא מטופלים בצורה כזו. אנחנו מצפים שהדבר הזה ייפסק, אנחנו מצפים ש-300 הפורעים שפגעו בהם יעצרו באשמת ניסיון רצח, ומי שהגן על חייו לא יצטרך להפעיל סוללה של עורכי דין ואת ארגון 'חוננו'.

"אנחנו שמחים מאוד על ההחלטה היום. נעשה פה עינוי מספיק, אני מאוד מקווה שהתקשורת, שידעה כל הזמן לצאת כנגדו תדע גם לטהר את שמו ולתקן את העוול הנורא שנעשה".