פרטים חדשים מחקירת הפיגוע בתל אביב: המחבל נכנס לישראל דרך פרצה בגדר

במערכת הביטחון סיימו חקירה ראשונית שעסקה בין היתר בשאלה כיצד המחבל שרצח את חן אמיר הי"ד הצליח להגיע לתל אביב. שתי האפשרויות: פרצה בגדר או טרמפ עם אזרח ערבי שלא ידע שמדובר במבוקש

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/23 21:22 כב באב התשפג

פרטים חדשים מחקירת הפיגוע בתל אביב: המחבל נכנס לישראל דרך פרצה בגדר
זירת הפיגוע בתל אביב | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

פרטים חדשים אודות הפיגוע שאירע בשבת בתל אביב נחשפים הערב (ד'). במערכת הביטחון סיימו חקירה ראשונית שעסקה בין היתר בשאלה כיצד המחבל כאמל אבו בכר, שרצח את חן אמיר הי"ד, הצליח להגיע מאזור ג'נין שבשומרון ללב לבה של מדינת ישראל.

על פי הדיווח ב"כאן חדשות" מהממצאים עולה שהמחבל חדר לישראל שעות מספר לפני הפיגוע דרך פרצה בגדר סמוך לכפר רומאנה דרומית לג'נין, הכפר בו גדל לפני שהעביר את מגוריו לג'נין לפני מספר שנים. כמו כן, במערכת הביטחון בודקים האם המחבל תפס טרמפ מאזרח ערבי שלא ידע שמדובר במבוקש שבכוונתו לעשות פיגוע. עד הערב נעצרו ארבעה חשודים פלשתינים והם נמצאים עדיין בחקירת השבת.

הלווייתו של חן אמיר הי"ד |

הלווייתו של חן אמיר הי"ד | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

יממה אחרי הפיגוע: חיסול חוליה שהיתה בדרכה לפגוע בישראלים

נזכיר כי כוח משותף של הימ"מ, מג"ב וצה"ל בהכוונת שירות הביטחון הכללי, חיסל ביום ראשון חוליית מחבלים סמוך לעראבה באזור מחנה הפליטים ג'נין. בעקבות מידע מודיעיני אודות החוליה, הבינו במערכת הביטחון כי היא בדרך לביצוע לפיגוע. חפ"ק שהוקם בחטיבת שומרון יחד עם המח"ט מויאל והאוגדונר בלוט ניהל את האירוע.

כלל החוליה היתה מוכרת למערכת הביטחון. ראש החולייה שנהרג הוא נאיף אבו צויץ, תושב ג'נין, בן 26, פעיל צבאי בולט בג'נין, אשר היה מעורב בפעילות צבאית נגד כוחותינו ומעורב בקידום פעילות צבאית באכוונת גורמי טרור מרצועת עזה. יחד עמו ברכב נהרגו שני חברי חוליה נוספים. ברכב נמצא נשק מסוג M16 אשר שימש את החוליה.