מנעו פיגוע רצחני: כוחות הביטחון חיסלו חוליית מחבלים ליד ג'נין

יום לאחר הפיגוע בו נרצח הסייר חן אמיר - כוח ימ"מ חיסל שלושה מחבלים באזור ג'נין,שהיו בדרכם לבצע פיגוע טרור נגד אזרחים ישראלים | ברכב נמצא נשק מסוג M16 אשר שימש את החוליה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/23 17:48 יט באב התשפג

מנעו פיגוע רצחני: כוחות הביטחון חיסלו חוליית מחבלים ליד ג'נין
כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ פעלו במרחב, צילום: דובר צה"ל

כוחות ימ"מ בהכוונת שב"כ סיכלו היום אחר הצהריים (א') חוליית מחבלים סמוך לעראבה באיזור מחנה הפליטים ג'נין. מדובר בשלושה מחבלים פלשתינים, כאשר היו בדרכם לביצוע פיגוע נגד אזרחים ישראלים. כוח משותפת של הימ"מ, מג"ב וצה"ל בהכוונת שירות הביטחון הכללי ירו באופן ממוקד לעבר רכבם וחיסלו אותם בהצלחה. אין נפגעים מכוחותינו.

ראש החולייה שנהרג הוא נאיף אבו צויץ, תושב מחנה הפליטים ג'נין, בן 26, פעיל צבאי בולט מג'נין, מעורב בפעילות צבאית נגד כוחותינו ומעורב בקידום פעילות צבאית באכוונת גורמי טרור מרצועת עזה.
יחד עימו ברכב נהרגו שני חברי חוליה נוספים. ברכב נמצא נשק מסוג M16 אשר שימש את החוליה.

בעקבות מידע מודיעיני אודות החוליה, הבינו במערכת הביטחון כי היא בדרך לביצוע לפיגוע. הפעילים היו מוכרים למערכת הביטחון. חפ"ק שהוקם בחטיבת שומרון יחד עם המח"ט מויאל והאוגדונר בלוט ניהל את האירוע.

יש לציין כי מאז מבצע "בית וגן", צה"ל לא נכנס לתוך ג'נין, מתוך אינטרס ישראלי שהריבון יחזיר אליו את המשילות. אבל למרות שבצה"ל מעדיפים שהרשות הפלשתינית תשליט סדר במחנה הפליטים - מגורמים בצה"ל נמסר כי " אם לצה"ל יהיה יעד לסיכול טרור מכל סוג - יפעל בכל מקום ולא משנה היכן".

גלנט: "נרדוף ונשיג את אויבנו"

ראש הממשלה נתניהו בירך: "מברך את כוחות הביטחון וצה"ל על סיכול חוליית הטרור שעשתה את דרכה לפיגוע נגד אזרחי ישראל", אמר. "אנחנו נמשיך לפעול נגד מבקשי נפשנו בכל מקום ובכל זמן"

שר הביטחון, יואב גלנט מסר: "יישר כוח ללוחמי צה"ל, ימ"מ ושב"כ, אשר בפעולה מהירה ומדויקת, סיכלו לפני זמן קצר חולית מחבלים שהיו בדרכם לביצוע פיגוע נגד אזרחים ישראלים", כתב. עוד הוסיף: "‏כוחות הביטחון ימשיכו ויפעלו בכל מקום בו ידרשו כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל. ‏נרדוף ונשיג את אויבינו".

יואב גלנט

יואב גלנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לוחמי צה"ל ומג"ב מיפו את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב

נזכיר כי לוחמי צה"ל ומג"ב מיפו הלילה בכפר רומנה שבחטיבת מנשה את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי אמש בתל אביב בו נרצח חן אמיר הי"ד, סייר עיריית תל אביב-יפו. בנוסף, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר ארבעה מבוקשים בכפרים קלקס, רומנה ובמרחב העיר חברון. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.