לוחם משמר הכנסת הציל את הדורבנית מהעורבים: "היא הייתה מפוחדת"

במהלך סיור שיגרתי על גדר הכנסת, קיבל רס"ר חי סלם דיווח על דורבנית קטנה שרצה על כשהיא פצועה כתוצאה ממתקפת עורבים | סלם סיפר: "תוך זמן קצר הגענו לנקודה המפגש, זיהינו את המצב ודיווחנו למוקד המשמר ולמרד''ם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/23 20:47 כב באב התשפג

לוחם משמר הכנסת הציל את הדורבנית מהעורבים: "היא הייתה מפוחדת"
הדורבנית "דורה" | , צילום: דוברות הספארי

דורבנית קטנטנה שגילה המשוער כחודש, נמצאה כשהיא משוטטת באזור הכנסת. לוחמי משמר הכנסת שהיו במשימת אבטחה היקפית איתרו את הדורבנית שהותקפה על ידי מספר עורבים, חילצו והעבירו אותה לטיפול רפואי בתקווה כי תשרוד את הניתוק מאמה הדורבנית.

"זיהינו את המצב ודיווחנו למוקד המשמר ולמרד''ם"

רס"ר חי סלם, לוחם במשמר הכנסת, סיפר: "במהלך סיור על גדר הכנסת קיבלנו דיווח על דורבנית קטנה שרצה על הגדר כשהיא פצועה כתוצאה ממתקפת עורבים. תוך זמן קצר הגענו לנקודה המפגש, זיהינו את המצב ודיווחנו למוקד המשמר ולמרד''ם (מרכז דיווח מבצעי) שאנחנו אוספים אותה ושיצרו בינתיים קשר עם מרכז הצפרות שסמוך לכנסת".

סלם סיפר כי הצוות מצא ארגז ריק אליו הכניסו את הדורבנית בזהירות. "בינתיים ניסינו לתת לה חתיכת אבטיח קר ומים אבל היא הייתה מפוחדת מידי מכדי לאכול. לאור החשש כי לא תשרוד את התקיפה והריחוק ממשפחתה העברנו אותה באופן מידי אל התחנה לחקר ציפורי ירושלים של החברה להגנת הטבע ומנהל התחנה יותם בשן העביר אותה אל בית החולים של הספארי להמשך טיפול".

רס"ר חי סלם

רס"ר חי סלם | צילום: איתמר בן עמי

"פועלים כדי להבטיח את שלומם של המינים הרבים של חיות הבר שחיות בקרבת הכנסת"

בינתיים הדורבנית קיבלה מרס"ר חי את השם "דורה". היא הגיעה אל בית החולים של הספארי כשהיא חלשה ומיובשת ובבדיקת הווטרינר נמצא פצע גדול בגבה שנגרם ככל הנראה מתקיפת העורבים. ד"ר נילי אנגליסטר ווטרינרית בבית החולים לחיות בר של ספארי רמת גן: "כשהדורבנית הגיעה אלינו היא עברה סדרה של בדיקות כלליות - בדיקה פיזיקלית, בדיקת עיניים, נשימה ומדדי התייבשות. היא קיבלה נוזלים וטיפול ראשוני לפצע שבגבה הכולל ניקוי וחיטוי, אנטיביוטיקה ומשככי כאבים. היא אושפזה בחדר שקט כדי למנוע החתמה ואנו בודקים את הפצע אחת לכמה ימים כדי לעקוב אחר ההחלמה שלה".

עד שתחלים לגמרי, דורה הצעירה מלקקת תחליף חלב אם להנאתה, בזמן שהמטפלים חושפים אותה למזונות מוצקים שהם חלק מהתזונה העתידית שלה. לא ברור האם תוכל לשוב לטבע מאחר ואצל הדורבנים למידה הורית חשובה ביותר.

נציין כי הדורבן ההודי הוא המכרסם הגדול ביותר ביבשת אסיה וכמובן שגם בישראל. הוא קיבל את שמו בגלל הדורבנות המכסים את גופו ומגנים עליו מפני טורפים.

קצין הכנסת ניצב ניצב יובל חן, מסר: "לצד פעולות האבטחה המתקדמות אנו פועלים כדי להבטיח את שלומם של המינים הרבים של חיות הבר שחיות בקרבת הכנסת. אני שמח שהלוחמים והצוות הרפואי בספארי הצליחו להבטיח את שלומה של דורה הדורבנית הקטנה. אני מקווה שבזמן הקרוב יתאפשר לדורה לשוב אל הטבע ולחיות בסמוך לכנסת בבטחה עוד שנים רבות".