אלמוג כהן על תקרית בורקה: "גם אני הייתי יורה"

חבר הכנסת מעוצמה יהודית התייחס לאירוע שהתרחש בליל שבת בבנימין, וגיבה את יחיאל אינדור שעשה שימוש בנשקו הפרטי: "פציעה כזו, חתך כזה עד הגולגולת, עם נזקים למוח - בן אדם שולף, דורך ויורה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/08/23 18:18 כב באב התשפג

אלמוג כהן על תקרית בורקה: "גם אני הייתי יורה"
אלמוג כהן | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לאחר סאגה ארוכה שנמשכת גם הערב (ד') הורה בית משפט השלום לשחרר את שני העצורים היהודים מתקרית הירי שהתרחשה בסוף השבוע, אלישע ירד ויחיאל אינדור שעדיין מאושפז בבית החולים. לאחר הוראת שחרורם של השניים בימ"ר ש"י הגישו ערר לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד החלטת בית משפט השלום לשחררם. בהמשך המשטרה והפרקליטות איחרו לדיון שנקבע בבית המשפט המחוזי לשעה 17:30 - נציג המשטרה הגיע רק בשעה 18:00, ולדברי ארגון "חוננו", הגיש אותו נציג משטרה בקשה לבית המשפט לדחות את הדיון כדי לאפשר את הגעת נציגי השב"כ והפרקליטות לדיון. נכון לשעה זו אלישע ירד במעצר. חבר הכנסת מעוצמה יהודית, אלמוג כהן, התייחס לדברים.

"אני לא רוצה שאף אזרח יפגוש את עצמו במעצר בגלל שלא מצליחים להשיג ראיות"

בריאיון ב-103FM אמר כהן כי "כרגע זה נראה שחומר הראיות הוא לא מוצק בעליל, לעילת רצח צריך יסוד נפשי. אני לא חושב שיצליחו להוכיח את זה אבל אני גם מכבד את עבודתם של שוטרי משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, ומאפשר להם לבצע את עבודתם". על ההליך המתמשך בעניין שני העוצרים, אמר כהן: "אני לא רוצה שאף אזרח יפגוש את עצמו במעצר בגלל שלא מצליחים להשיג ראיות. אסור שזה יקרה הדבר הזה".

על הירי עצמו אמר אלמוג כהן: "ראיתי את את הפציעה של אותו בחור, אם אני הייתי בשטח בוודאי שגם אני הייתי יורה, אין פה שאלה בכלל. פציעה כזו, חתך כזה עד הגולגולת, עם נזקים למוח, בן אדם שולף, דורך ויורה".

האזינו לריאיון של אלמוג כהן בתכניתם של פרופסור אריה אלדד ואיתן כבל: